מכירה 22 /
פריט 89

89 מ-

255

89

תצלום גדול של חיילי ארצות הברית מציגים בפני אזרחים גרמנים גופות שנמצאו בבוכנוואלד - אפריל 1945

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $260
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

תצלום גדול בו נראים חיילי צבא ארצות הברית מציגים בפני אזרחים גרמנים גופות שנמצאו בבוכנוואלד. צולם ב 16 באפריל 1945 בידי הצלם האמריקאי Walter Chichersky.

כוחות ארה"ב שחררו את מחנה הריכוז בוכנוולד בגרמניה באפריל 1945. בזמן שחרור המחנה פקדו החיילים האמריקאים על האזרחים הגרמנים תושבי העיירה ויימאר הסמוכה להגיע למחנה לראות את הזוועות שביצעו בני עמם, הם עברו על פני עשרות אלפי גופות לפני שנקברו, ואף חויבו להשתתף בעצמם בקבורת הנספים.
בעיירה בורגשטיין במערב גרמניה אילץ הצבא הבריטי את 4000 התושבים לצפות בסרט הזוועות: "הראיות". בסרט הוקרנו מראות ממחנות הריכוז בוכנוולד וברגן בלזן, שצולמו לאחר שחרור המחנות. בעלות הברית אף הפיקו את הסרט "טחנות המוות" (Death Mills) בעריכת בילי ויילדר המתעד את מצבם האיום של האסירים ששרדו, וכן את ערימות הגופות שנמצאו במחנות המוות. הסרט פותח בכתוביות המתארות את פשעי הנאצים כ"פשעים הגדולים ביותר שבוצעו מאז ראשית ההיסטוריה האנושית", והמנגינה אשר לוותה אותו נלקחה מפס הקול של סרטי תעמולה גרמנים שהפיקו הנאצים עצמם בזמן המלחמה. במהלך הסרט ניתן להבחין באירוע המוצג בתצלום שלפנינו. בחלקו האחרון של הסרט נראים מאות אזרחים גרמנים בפיקוח חיילי בעלות הברית, צועדים לאורך שורה ארוכה של גופות ילדים ומבוגרים ביער הסמוך למחנה כשעל פניהם ניכר ההלם ממה שחוללו בני עמם. הסרט הוקרן שוב ושוב בריכוזי האוכלוסייה הגרמנית לצורך "חנוך מחדש" של העם הגרמני.

גודל: 39x31 ס"מ. סדק חוצה את התצלום לאורכו (כתוצאה מקיפול). בגב התצלום שארית של מדבקה עם כיתוב מודפס במכונת כתיבה בה תואר התצלום. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט