מכירה 09 /
פריט 117

117 מ-

280

117

תצלום של האסטרופיזיקאי הנודע סטיבן הוקינג חתום בחתימת ידו הנדירה

מחיר פתיחה: $2,000

נמכר: $8,500
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
11.01.2021, 19:00

תצלום נדיר של האסטרופיזיקאי הנודע, מגדולי המדענים במאה ה-20-21 סטיבן הוקינג - חתום בחתימת ידו הנדירה. באמצע שנות ה־70, כשאברי גופו של הוקינג נשתתקו בזה אחר זה בשל מחלת ניוון השרירים ממנה סבל מגיל צעיר, ידיד של הוקינג ביקש ממנו לחתום על תצלומו שלו עצמו, בחדר עבודתו. חתימת ידו של הוקינג נחשבת לנדירה ביותר בשל העובדה שהחל משנות ה -80 לא חתם בידו בשל המגבלה הרפואית הקשה, ובשנותיו האחרונות על מנת לחתום השתמש בטביעת אצבע מהולה בדיו. כידוע מספר האוטוגרפים של הוקינג ברחבי העולם הינו קטן מאד, בעיקר ידוע על חתימות שלו על ספרים ועל כתבים אישיים בשלבים המוקדמים של מחלתו.

סטיבן ויליאם הוקינג [1942-2018] אסטרופיזיקאי ותאורטיקן אנגלי מגדולי המדענים במאה ה-20 ובכלל. הוקינג נולד בעיר אוקספורד שבאנגליה. כבר בילדותו התגלה כתלמיד מוכשר, אך גם עצלן, רשלן וחסר משמעת.

כשהיה בכיתה ו', העבירו הוריו אותו ואת אחיו לחינוך ביתי ושכרו להם מורים פרטיים שלימדו אותם בבית המשפחה.

לאחר שהתבגר התכוון הוקינג להמשיך בלימודי המתמטיקה, שאותם אהב במיוחד. אביו, שהיה רופא, ניסה לשכנעו ללמוד רפואה, אך בסופו של דבר פנה הוקינג ללימודי הפיזיקה.

ב-1963, כשהוא רק בן 22 וסטודנט לתואר ראשון באוניברסיטת קיימברידג' באנגליה, התברר להוקינג שהוא חולה במחלת Amyotrophic Lateral Sclerosis, ובקיצור ALS, מחלת ניוון שרירים קשה וחשוכת מרפא, (הידועה גם בכינוייה תסמונת "לוּ גֶרִיג" על שם שחקן בייסבול אמריקאי מפורסם שלקה בה ונפטר), המשתקת בהדרגה את כל פעולות הגוף, אבל לא פוגעת בתפקודו התקין של המוח והיכולת השכלית. הרופא שאבחן את מחלתו בשנת 1963 קבע שנותרו לו רק שנתיים או שלוש שנים לחיות. על אף העובדה שפעמיים היה על סף מוות ולמרות הידרדרות מצבו לאורך השנים, כנגד כל התחזיות הוגדר הוקינג כ"נס רפואי", וחי מאז עוד כ 60 שנה.

על אף הכל, מוחו הצלול של הוקינג וגאונותו היחידאית הפתיעו את העולם כולו. במסגרת עבודתו המדעית ניסה הוקינג לגבש תאוריה מאוחדת שתצרף את כל ארבעת הכוחות המוכרים של הטבע: הכוח האלקטרומגנטי, הכוח הגרעיני החזק, הכוח הגרעיני החלש, וכוח הכבידה. וכמה גילויים פורצי דרך בתחום המדע רשומים על שמו בתחום זה. ספרו "קיצור תולדות הזמן" (1988) שפרסם כדי לממן את לימודיה האקדמיים של בתו, היה לרב-מכר היסטרי המוביל ברשימות רבי-המכר יותר משנתיים, ונחשב לספר המדע הפופולרי המצליח בכל הזמנים. הספר הופיע במשך 237 שבועות ברשימות רבי המכר של "הסנדיי טיימס", וב-2002 כבר נמכר ב-9 מיליון עותקים [תורגם גם לעברית].

מאז 1979 הוקינג עמד בראש הקתדרה למתמטיקה בקיימברידג', על מקומו של שהפיזיקאי הנודע אייזיק ניוטון אשר עמד בראשה ב-1669. מאז איבד הוקינג את היכולת להשתמש בידיו וברגליו, וב-1985 לקה בדלקת ריאות ונזקק לניתוח – שמנע ממנו את היכולת להשתמש במיתרי הקול.

הוקינג נעשה בהדרגה משותק בכל גופו, מלבד עפעפיו ושתיים מאצבעות ידיו, אשר אפשרו לו להפעיל מחשב – לדיבור, לכתיבה ולהנעת כיסא גלגלים. שאר חלקי גופו נעשו משותקים, כמו גם שרירי הקול. וכך, בעזרת מתג שחובר לכיסא הגלגלים שלו, יכול היה הוקינג להניע את הכיסא ולתקשר עם סביבתו באמצעות קול שמסונתז במחשב.

הוקינג לא נכנע למחלתו ולצד פעילותו בתחום המדע נהג לבקר בארצות רבות בתבל כולל בישראל. בשל קסם אישיותו, והעוצמה ששידר, למרות מחלתו הקשה, התחבב הוקינג על מליוני מעריצים בכל רחבי העולם, אף כאלה שאינם חובבי מדע דוקא.

מצורף אישור אותנטיות ממקבל התצלום החתום.

גודל: 24x19 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט