מכירה 26 /
פריט 73

73 מ-

254

73

אולימפיאדת החורף 1936 - גרמניה הנאצית - אלבום מדבקות שלם

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $220
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.07.2024, 19:00

WINTER OLYMPIADE 1936 - אולימפיאדת החורף 1936 הימים הגדולים - גרמיש-פרטנקירכן (גרמניה) - אלבום מדבקות בהוצאת מפעל הסיגריות AUSTRIA מינכן - אלבום שלם. טקסט מאת Fritz Kiemeyer ו Fritz Winter. תמונות שצולמו בידי Schirner - ברלין. מדבקות בצבע ובשחור לבן המתעדות את המשחקים האולימפיים -בהן דגלי אס אס, ספורטאים גרמנים במועל יד, וראשי המפלגה הנאצית.

אלבום המתעד את הספורטאים השונים בהשתתפותם במשחקי החורף האולימפיים שהתקיימו בגרמניה הנאצית בעיירה גרמיש-פרטנקירכן בעיקר בתחומי הסקי וההחלקה האומנותית על הקרח. כל המדבקות באלבום מתוארות כאשר כותב הטקסט מפאר את היכולת של הספורטאים הגרמנים על פני אלו של שאר העמים. בין היתר מופיעות מדבקות עם דגלי צלב קרס, וכן מדבקות בהן נראים הספורטאים הגרמנים מצדיעים במועל יד. ליום בו הגיע אדולף היטלר כאורח הכבוד לחתום את האולימפיאדה מוקדש עמוד מיוחד עם מדבקה בה הוא נראה ביציע מעל לסמל האולימפיאדה, ותיאור הרואי: "אחר הצהריים של ה-16 בפברואר כל גרמיש-פרטנקירכן ויותר מ-140,000 אורחיה מתכוננים לחגוג את סיום אולימפיאדת החורף של 1936. עם רדת הדמדומים, מופיע המנהיג והקנצלר של הרייך הגרמני אשר גם מגלה את התעניינותו באירוע החשוב הזה ביום האחרון של אולימפיאדת החורף הרביעית. 28 המדינות צועדות שוב עם הדגלים שלהן. המנצחים במשחקי החורף האולימפיים הרביעיים מגיעים לאחר מכן דרך השער המזרחי, מחזיקי מדליות זהב אולימפיות של גרמניה...". בעמודים האחרונים של האלבום הטקסט מהלל את אדולף היטלר שבזכותו הפכה גרמניה למעצמה המפארת את הספורט הגרמני בניגוד לקודמיו שבשנים עברו דגלו באי השתתפותה של גרמניה במשחקים האולימפיים.

אולימפיאדת החורף ה-4 נערכה מ-6 בפברואר עד 16 בפברואר 1936 בעיר גרמיש-פרטנקירכן שבגרמניה.
באולימפיאדה זו השתתפו ספורטאים מ-17 מדינות. ארבעה ספורטאים יהודים השתתפו באולימפיאדה זו - רודי באל (גרמניה הנאצית) - הוקי קרח, פליקס קספר (אוסטריה) - החלקה אומנותית, אמיליה רוטר (הונגריה) - החלקה אומנותית, לאסלו סולאש (הונגריה) - החלקה אומנותית.

55 [1] עמ'. 31 ס"מ. כתמים קלים בכריכה. האלבום והמדבקות במצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט