מכירה 23 /
פריט 175

175 מ-

250

175

אין תקופת התיישנות לפשעי נאצים - חוברת מיוחדת מטעם הפדרציה הבינלאומית נגד חוק ההתיישנות על פשעי מלחמה נאצים. צרפת, 1964

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $220
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.12.2023, 19:00

Pas de prescription pour les crimes nazis - "אין תקופת התיישנות לפשעי נאצים" - הוצאת Fédération internationale des résistants [1964] - הפדרציה הבינלאומית של לוחמי ההתנגדות. צרפת 1964.

חוברת שיצאה על ידי הפדרציה הבינלאומית של לוחמי ההתנגדות לקראת פקיעת התוקף של החוקים הגרמנים המתייחסים לפושעי המלחמה הנאצים בשל התיישנות. בתאריך 8 במאי 1965 אמורה היתה לחול התיישנות על העונשים שנקבעו בחוק הגרמני נגד פושעי המלחמה הנאצים. ממשלת בון בגרמניה הודיעה כי היא איננה מאריכה את התוקף שלהם ולמעשה מאפשרת התחמקות מעשיית צדק והשבת זכויות אזרח לפושעי המלחמה הנאצים. כמו כן היו עיכובים ודחיות רבות בעשיית דין בפושעי המלחמה הנאצים ששהו בשטחה של גרמניה גם בשנים שהחוק עדין היה בתקפו. הפדרציה טוענת כי אין ולא תהיה תקופת התיישנות על פשעי המלחמה הנאצים, וכי קורבנות הנאציזם ולוחמי ההתנגדות לא יסבלו זאת. בחוברת מפורטים הסעיפים שהתקבלו בכינוס הועדה בוינה בדצמבר 1964 אשר במרכזם יוצאה הקריאה כי לא תתאפשר חנינה לפושעי מלחמה נאצים שחמקו מעונש באמצעות חוק ההתיישנות הגרמני, וקוראת לגיוס דעת הקהל למאבק כך שיום ה 20 לשחרור אירופה לא יהפוך ליום החירות של פושעי המלחמה.

בפתח החוברת תיאור מפורט של פשעי המלחמה של הנאצים לפי הסעיפים - פשעים נגד השלום, פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות, וקונספירציה מתוכננת שמטרתה להסתיר את הפשעים. ובסופה תצלומים קשים המתעדים את פשעי הנאצים - הוצאות להורג המוניות, עינויים, ותלייה של חפים מפשע. בסוף החוברת מפה נפתחת של מחנות המוות.

נדיר. רשומה אחת בלבד בקטלוג הספריות העולמי world cat.

24 עמ'. + 1 עמ' - מפה נפתחת של מחנות המוות. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט