מכירה 21 /
פריט 65

65 מ-

250

65

ארבע קופסאות סיגריות - יחידות האס אס בגרמניה הנאצית - לא נפתחו מעולם

מחיר פתיחה: $300

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $500
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.05.2023, 19:00

ארבע קופסאות סיגריות שונות של יחידות האס אס בגרמניה הנאצית, ברלין ודרזדן שנות ה־30. הקופסאות סגורות בנייר הדבק המקורי, ולא נפתחו מעולם. נדיר.

20 ZIGARTTEN - יחידת המלחים ה MATROSE של האס אס בגרמניה הנאצית. קופסה ובה 20 סיגריות שלא נפתחה מעולם, דרזדן. על גבי המכסה תמונת מלח גרמני, ברקע אוניה ודגל נאצי עם צלב קרס. על גבי המדבקה האוטמת את הקופסה איור נוסף של צלב קרס.

flieger - 20 ZIGARTTEN - הלופטוואפה הזרוע האווירית של הוורמאכט בגרמניה הנאצית. קופסה ובה 20 סיגריות שלא נפתחה מעולם, תוצרת E. Bener, ברלין. על גבי המכסה תמונת מטוס ה"שטוקה" הגרמני עם צלב הקרס בחלקו האחורי (ראה דיינסטי מכירה 15 פריט 55), וסמל חיל האויר הגרמני נשר אוחז בפיו צלב קרס. על גבי המדבקה האוטמת את הקופסה איור נוסף של צלב קרס.

Trommler - 20 ZIGARTTEN - יחידת כלי הנגינה של האס אס בגרמניה הנאצית. קופסה ובה 20 סיגריות שלא נפתחה מעולם, תוצרת Greiling A.G. Dresden. על גבי המכסה תמונה של חייל במדי האס אס מחצרר בחצוצרה, וסמל היחידה. על גבי המדבקה האוטמת את הקופסה איור נוסף של צלב קרס.

Das Reich - 20 ZIGARTTEN - יחידת הטנקים של האס אס בגרמניה הנאצית. קופסה ובה 20 סיגריות שלא נפתחה מעולם, תוצרת BRAVOUR ברלין. על גבי המכסה תמונת חייל נאצי רוכב בטנק עם דגל נאצי צלב קרס. על גבי המדבקה האוטמת את הקופסה איור נוסף של צלב קרס.

במפלגה הנאצית היו קולות שקראו להפסיק את הפצת הטבק ויצאו נגד עישון הסיגריות. ידוע כי אדולף היטלר עצמו שהיה מעשן כבד בצעירותו חדל ממנהגו זה בבגרותו, ואף ניסה למנוע את העישון בקרב אנשי הצבא הגרמני. הוא הביע מורת רוח על כך שאושר לאנשי צבא לעשן ללא הגבלה וכתב ב-2 במרץ 1942 שזאת "הייתה טעות, שמקורה בהנהגת הצבא באותו זמן של תחילת המלחמה". עם זאת תקנה רשמית על איסור עישון היתה אך ורק בשטח משרדי המפלגה הנאצית, והיינריך הימלר אסר על קצינים ושוטרים באס אס לעשן בתפקיד. ואף נעשה ניסיון מטעם המכון לחקר הטבק אשר הצליח לפתח באותה עת לראשונה סיגריות ללא ניקוטין. עם זאת קופסאות הסיגריות היו נפוצות בקרב חיילי האס אס, ומערכת התעמולה הנאצית דאגה להשתמש גם בהן על מנת להפיץ רעיון המפלגה.

על חברות יצור הסיגריות בחסות האס אי הנאצי ועל המאבקים ביניהן ראה כאן.

4 קופסאות מלאות כאמור, עם מדבקת הסוגר המקורית - לא נפתחו מעולם. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט