מכירה 19 /
פריט 104

104 מ-

275

104

בגהינום של אושוויץ - עותק עם הקדשת המחברת ומכתב שכתבה

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $700
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
15.02.2023, 19:00

In the Hell of Auschwitz - בגהינום של אושוויץ - זכרונות המלחמה של האחות היהודיה, ניצולת מחנה אושוויץ יהודית שטרנברג ניומן. הוצאת EXPOSITION PRESS NEW YORK, ניו יורק 1963 - מהדורה ראשונה. עותק עם הקדשת המחברת, וכן מכתב בכתב ידה וחתימתה מחודש מרץ 1971, בו היא מבטאת את רצונה לבוא לבקר בישראל. אנגלית.

יהודית שטרנברג היתה אחות ראשית במחלקת הילדים בבית החולים בברסלאו. ב 23 בפברואר 1942 הגיעו שוטרים נאצים לחצר בית החולים עם רובים שלופים לאסוף את היהודים לאושוויץ. מתוך 10,000 היהודים שנאספו בברסלאו למסע המוות לאושוויץ חזרו בחיים 38 בלבד. יהודית שטרנברג היתה אחת מהם. היא נשלחה לאושוויץ, אך ניצלה משום שהנאצים העדיפו שלא לרצוח אותה אודות לכישוריה הרפואיים בהם נסתייעו. זאת בזמן שאמה, שלושת אחיה, וארוסה הובלו למוות. בספרה מגוללת שטרנברג את הקורות אותה בשנות המלחמה החל מתפיסתה בידי הנאצים, הובלתה לאושוויץ, עבודתה במחנה, הזוועות שחוותה יום יום, אינספור סיפורים מצמררים על זוועות הנאצים במחנה שהתרחשו אל מול עיניה, וחוזקה של הרוח האנושית במעשי גבורה יומיומיים של דאגה לחברותיה ומסירות נפש לסייע להן בתנאים הקשים ביותר, ולבסוף השחרור בידי בעלות הברית. הזוועות הקשות מתוארות בבהירות, בחדות, ובעוצמה האופיינית רק לאסירי המחנות לשעבר. לאחר המלחמה חזרה שטרנברג לברסלאו לעיי החרבות שבעבר היו ביתה אשר לא נותר ממנו דבר. בשנת 1947 הגרה לאמריקה ונישאה לסנק ניומן אשר הכירה במחנה, ניצול יחיד למשפחה בת עשר נפשות. בארצות הברית המשיכה לעסוק במקצוע הרפואה.

הספר מלווה בתצלומים קשים של גופות הנספים באושוויץ ועוד. באחד התצלומים נראית הגברת שטרנברג עם שניים מהילדים היהודים בהם טיפלה בבית החולים בו עבדה בברסלאו, אשר מאוחר יותר שניהם נשלחו למשרפות אושוויץ. בסוף הספר סיכום פשעיו וגזר דינו של רודולף הס מפקד מחנה אושוויץ, כפי שניתן במשפט בפולין ב 1947.

136 עמ'. 22 ס"מ. כריכה קשה עם מעטפת הנייר המקורית. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט