מכירה 24 /
פריט 223

223 מ-

256

223

בישול כפרי צרפתי - ספר הבישול של אליזבת דוד - עותק חתום ביד המחברת

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $300
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
29.01.2024, 07:00

FRENCH COUNTRY COOKING - בישול כפרי צרפתי מאת אליזבת דוד, הוצאת John Lehmann, לונדון 1952 - מהדורה שנייה. עותק חתום בידי המחברת. כריכה קשה עם מעטפת הנייר המאויירת בידי ג'ון מינטון.

ספרה השני של סופרת הבישול הבריטית אליזבת דוד העוסק בבישול האזורי הצרפתי, ובו מגוון רחב של מאכלים האופייניים לאזורים כפריים בצרפת, כשכל מתכון מתייחס למשאבי אזור מסויים - ממרק איכרים פשוט, נקניקיות בית חווה, מרקים מהרובע הקטלוני של צרפת, מנות של דגי מים מתוקים המועשרים ברטבי חמאה ושמנת מעמק הלואר ועוד רבים. הכל עם הסברים מפורטים בהם בן דוד מלמדת כיצד להכין את המאכלים מחומרים הזמינים בכל בית. בנוסף, פרק על השימוש במטבח ועצות מועילות לבישול. אליזבת דוד יצרה קו חדש בעולם הבישול בלמדה כיצד להכין מנות פשוטות ומלאות טעם שנעשו עם מרכיבים מקומיים, בניגוד גמור לארוחות הכבדות והבשריות שהיו נהוגות בבריטניה קודם לכן. את הכריכה המרשימה עם איור של מטבח כפרי צרפתי עיצב ג'ון מילטון, כמו את יתר האיורים בספר. לאור הצלחת הספר ביקרה דוד בצרפת פעם נוספת לזמן ארוך יותר והוציאה כעבור שמונה שנים את ספרה French Provincial Cooking אשר נחשב לשיא הסינתזה של עשור עבודה ומחשבה.

אליזבת דיוויד [1913-1992] סופרת בישול בריטית נודעת באמצע המאה ה-20. מהמשפיעות הגדולות על החייאה של הבישול הביתי בארצה ומחוצה לה עם אינספור מאמרים וספרים על מאכלים אירופאים ומנות בריטיות מסורתיות. לאחר מסע בצרפת, יוון ומצרים, בשובה לאנגליה פרסמה את ספר הבישול הראשון שעסק באוכל ים תיכוני ב 1950 והיא בת 36. את הספר שלפנינו על הבישול הכפרי הצרפתי הוציאה כשנה לאחר מכן בשנת 1951, ובמשך השנים כתבה שמונה ספרים שהשפעתם על המטבח הבריטי הינה מכרעת עד ימינו.

X, [1], 247 עמ'. כריכה קשה עם מעטפת הנייר המאויירת. קרעים חסרים בשדרת מעטפת הנייר ובגב המעטפת בחלקה העליון. פרט לכך מצב טוב - טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט