מכירה 18 /
פריט 109

109 מ-

255

109

"בית משפט זה דן את אדולף אייכמן למיתה" - משפט אייכמן - פסק הדין. תמליל פסק הדין במשפט הפושע הנאצי אדולף אייכמן, אוגוסט 1961

מחיר פתיחה: $350

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $360
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
05.12.2022, 19:00

"אני פותח את הישיבה המאה עשרים ואחת של המשפט. בית המשפט נותן את גזר הדין. הנאשם יקום (הנאשם קם) עתה, משהגענו לסיום הדיון הממושך במשפט זה, עלינו לגזור את דינו של הנאשם. היועץ המשפטי תובע להטיל על הנאשם עונש מיתה... שקלנו בדבר העונש הראוי לנאשם, מתוך הרגשה עמוקה בנטל האחריות המוטלת עלינו, והגענו לכלל דעה שלשם הענשת הנאשם והרתעת אחרים יש להיטל עליו את העונש המכסימלי הקבוע בחוק. בפסק הדין תארנו את הפשעים בהם השתתף הנאשם, והורשע הנאשם, והם נוראים מאין כמותם במהותם ובהיקפם. מטרת הפשעים כלפי העם היהודי, בהם הורשע הנאשם, היתה הכחדת עם שלם מעל פני האדמה... בית משפט זה דן את אדולף אייכמן למיתה, בשל הפשעים כלפי העם היהודי, הפשעים כלפי האנושות, ופשע המלחמה בהם הורשע... זהו גזר הדין...".

תמליל מלא של פסק הדין במשפטו של הפושע הנאצי אדולף אייכמן. 209 עמודים המודפסים במכונת כתיבה, בהם סיכום המשפט וגזר הדין. תמלילי העדויות החשובות אשר הביאו להרשעתו של אייכמן ומשקלם, סתירת טענותיו של אייכמן באמצעות הנימוקים ההיסטורים, המסמכים עליהם הסתמך בית המשפט להביא להרשעתו, פירוט נרחב של פשעיו של אייכמן בשנות המלחמה וחלקו המרכזי בהפעלת מכונת ההשמדה הנאצית ברציחתם של מליונים מבני עמנו (כולל מקומות, פקודות, תאריכים וכו'), חלקו של אייכמן בועידת ונזה בה הוחלט על השמדת העם היהודי, וביצוע הפתרון הסופי בעקבותיה, ולבסוף גזר הדין המוות והנימוק של בית המשפט.
עותק אשר הוקדש למר בכור שטרית שר המשטרה מפנחס רוזן שר המשפטים.

209, [4] עמ'. 32 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט