מכירה 14 /
פריט 76

76 מ-

260

76

בצפורני הנאצים - עותק ממוספר - מוקדש וחתום בידי המחברת

מחיר פתיחה: $250

נמכר: $320
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
10.01.2022, 19:00

Dans les griffe nazies - בצפורני הנאצים - מאת סוזן בוסון, עותק ממוספר 42 מתוך 75 עותקים שיצאו, מוקדש וחתום בידי המחברת בעמוד השער: "Pour les combattants de la liberté Suzanne Busson" - ללוחמי חירות החופש, סוזן בוסון". צרפת, 1946 - תצלומים קשים מהמחנות.

עדותה המוקדמת והמרטיטה של בוסון אודות תקופת שהותה במחנות רוונסבירק ומאוטהוזן. את עדותה החלה לכתוב בוסון במחנה עצמו בשעה שהיתה בטוחה שלא תשרוד וקיוותה שעדותה תגיע לבנה, לאחר שכבר לא תהיה בין החיים. בוסון מספרת כיצד בדצמבר 1944 היא היתה במצב של גסיסה, קרובה מאד למוות, וגם בשעה שחשבה שאלה רגעיה האחרונים, הצליחה לאסוף את שארית כוחותיה ולהעלות את הדברים על הכתב. תפקידה המחריד היה לשמור על הגופות אשר הועלו על משאיות בידי הנאצים אל מקום שריפתן, לבל יפלו מהמשאית. בוסון מספרת כיצד, לאחר זמן מה כבר חדלה מלהרגיש את הזעזוע והנוראיות שבדבר. החלק הראשון של הדברים שכתבה על דפים במחנה, נשאר במאוטהוזן, הוא נלקח ביחד עם בגדיה ונשרף בידי הנאצים. לאחר שניצלה ושבה לצרפת, היא שחזרה מהזיכרון את אותו החלק. לאחר שניצלה נודע לה כי ב 1 במאי 1945 היא היתה אמורה להירצח בידי הנאצים, על פי רשומון תאריכים שנמצא במחנה לאחר המלחמה, ורק בנס ניצלה כמה ימים לפני שתא הגזים חדל מלפעול.
הספר מלווה בתצלומים קשים של הניספים במחנות, וכן של ניצולים במצב גופני קשה, בין היתר, תצלום מחריד של חיילים נאצים מתעללים בגופה, ניצולים במצב גופני קשה, גופות הנספים, ועוד.

בעמוד שאחרי השער תמונת פורטרט של בעלה של בוסון אשר נרצח בידי הנאצים.

172 עמ'. 19 ס"מ. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט