מכירה 05 /
פריט 215

215 מ-

310

215

"דבריו של מר אהוד ברק שאילו היה צעיר פלסטיני היה מצטרף לארגוני טרור" - מכתב תשובה של שמעון פרס לדבריו קשים שנאמרו

מחיר פתיחה: $100

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
01.04.2020, 19:00

מכתב בכתב ידו וחתימתו של שמעון פרס בענין דברים קשים שנאמרו. הפונה, הרב בנימין הכהן שלח לפרס מכתב בו הוא מפרט את דברי הבלע שנאמרו ומבקש את תגובתו של פרס. פרס במכתבו מגיב לדברים. לפנינו מכתב הפנייה, ותשובתו של פרס בכתב ידו וחתימתו, מתוארך 13/3/1998.

במכתבו כותב הרב בנימין כהן בעקבות דבריו של האלוף שלמה גזית אשר השווה את חבישת הכיפה לטלאי צהוב בזמן השואה "דברים חמורים ביותר שמלבד הזעם שהם מעוררים הרי הם מלמדים על חוסר ידע בסיסי של מי שאמר את הדברים... גם חילוני מובהק עומד מתחת לחופה ביום נישואיו כשכיפה לראשו..." עוד מוסיף, דברים שאמר אהוד ברק כי "אילו היה צעיר פלסטיני היה מצטרף לארגוני טרור" אשר לדברי הרב בנימין כהן "אינם מוסיפים כבוד למי שאמרם", ומבקש את תגובתו של פרס לדברים "בהכירי את עמדותיך ואת יחסך החם כלפי מסורת ישראל".

במכתב התשובה שכותרתו 'אישי' כותב פרס כי הוא מצטער על הדברים שהתפרסמו מפי האלוף גזית ומפי אהוד ברק, ומוסיף כי בהכירו את שניהם היו אלה פליטות פה שחבל שאירעו ומוסיף כי לבו כבד עליו גם על ההתקפות הנוראות שהותקף באותם הימים עמוס עוז אותו מכנה פרס "סופר גדול ויהודי גדול', ומוסיף: "חבל שהקרע הולך ומתרחב ואין עוצר, אעשה כמיטב יכולתי", ומאחל חג פורים שמח.

[1] מכתב בכתב ידו וחתימתו של פרס על גבי נייר מכתבים רשמי 21x15 ס"מ. מצורף צילום של מכתב הפנייה מאת רבי בנימין כהן. והמעטפה המקורית בה נשלח מכתבו של פרס.

פריטים נוספים

שאל על פריט