מכירה 18 /
פריט 115

115 מ-

255

115

"האם היטלר היה יהודי?" - גיליון ה"שליח יום ראשון" האיטלקי, העוסק בשאלת מוצאו של אדולף היטלר. אוגוסט 1961

מחיר פתיחה: $120

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $300
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
05.12.2022, 19:00

גיליון העיתון Domenica del corriere האיטלקי מיום 13 באוגוסט 1961 העוסק בשאלת זהותו של אדולף היטלר. כותרת הגיליון: Hitler era ebreo? - "האם היטלר היה יהודי?", וציור סימבולי גדול - דמות דמיונית של היטלר עומד לתקוף את היטלר בעל הטלאי הצהוב היהודי.

המאמר המרכזי בעמודי האמצע של הגיליון שנכתב בידי Mario Storelli עוסק בשאלת מוצאו של אדולף היטלר. על פי הכותב אשר הסתמך על ארכיון המדינה האוסטרי, ועל מקורות נוספים, שמו המקורי של היטלר היה אדולפו היידלר [הוטלר] עם הצליל היהודי. שמו המקורי של אביו של היטלר - קצין המכס האוסטרי אלויס שיקלגרובר היה היידלר, ומחשש שיזוהה כיהודי החליף אדולף את שם משפחתו ל"היטלר" בצעירותו, באמצעות רשם הקהילה ברודסהיים. על פי עדויות שהתקבלו מחבריו של היטלר בשנים 1907-1913 הוא דיבר פעמים רבות על הצליל היהודי שבשם משפחתו ועד כמה הדבר מפריע לו, וידידו יוזף גריינר האיץ בו לשנותו בדחיפות. לטענתו, אילולי היה משנה את זהותו, ספק אם בכלל היה מתקבל לשורות המפלגה הנאצית מלכתחילה. בסוף הדברים הכותב אף מפקפק בעובדה שהיטלר התאבד בבונקר הקנצלר בברלין, וכי על פי שמועות שהסתובבו באותם ימים בגרמניה (נכון לזמן כתיבת המאמר - אוגוסט 1961) הוא חי בארגנטינה עם אווה בראון ולשניים נולדו שני ילדים.
שורש הטענות לספק באשר למוצאו האמיתי של היטלר קשור בעובדה שכאשר הוטבל אביו של היטלר, אלויס שיקלגרובר לנצרות, לא מילאו את שם אביו בספר ההטבלות וכתוצאה מכך זהותו אינה ידועה בוודאות עד היום. הטענה שאותו סב אלמוני היה יהודי הופיעה לראשונה בזיכרונות שכתב הנס פרנק, המושל הכללי של פולין, בעת שהמתין להוצאתו להורג בתלייה בעקבות משפטי נירנברג. לטענת פרנק, פנה אליו היטלר בשנת 1930 בבקשה לחקור את מוצאו, בעקבות מכתב מאחיינו, ויליאם פטריק היטלר, המאיים לחשוף את "קלון" יהדותו של היטלר ברבים (עדות זו אף מופיעה במאמר שלפנינו). מחקרו של פרנק העלה, לדבריו, כי סבתו של היטלר ילדה את אלויס בעת שעבדה כמשרתת בביתו של יהודי מגראץ בשם פרנקנברגר.

גיליון שלם. 39 עמ'. 40 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט