מכירה 16 /
פריט 130

130 מ-

233

130

הארץ - אליהו ספיר. יפו 1911. שמות היישובים העבריים והערביים בארץ ומקורם - הרשימה הגיאוגרפית המפורטת הראשונה שנדפסה בארץ ישראל.

מחיר פתיחה: $120

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
03.07.2022, 19:00

הארץ, מאת אליהו ספיר, הוצאת קהלת, יפו תרע"א [1911] - פרסום מוקדם אודות יישובי הארץ העבריים והערבים ומקור שמותם - הרשימה הגיאוגרפית המפורטת הראשונה שנדפסה בארץ ישראל.

המחבר מביא בחיבורו בחלקו האחד, רשימה מפורטת של כל המקומות, הערים והכפרים, וכן המקומות הגיאוגרפיים הטבעיים, הרים ובקעות, עמקים ונחלים הנזכרים בספרות העתיקה: כתבי הקדש, התלמוד והמדרשים, וכן אלו המוזכרים בספרי החשמונאים ויוספוס אשר מתאימים לשמות בהם הם נקראו בזמן כתיבת הספר. בחלקו השני מביא המחבר את שמות כל הערים והכפרים והמקומות הגיאוגרפים אשר אין להם שם עתיק ולא נזכרו במקורות הקדמונים, לרבות ישובים עם שמות ערבים - כאלה שנמסרו מדור לדור, לצד שמות שנקבעו או ששונו על ידי הערבים שהגיעו לארץ בתקופות השונות.

אליהו בן בנימין-זאב הלוי ספיר [1869 – 1911] היה מנהל הסניף הראשי של בנק אנגלו-פלשתינה בארץ ישראל ביפו. תושב המושבה פתח תקווה והיה מחנך בבית הספר הראשון שלה - במבנה המכונה עד היום "בית פיק"א" במרכז העיר. הוא ערך בהתנדבות את התכתובת בערבית ובטורקית של המושבה. שימש כמזכיר ראשי במשרד יק"א ביפו ויעץ בענייני קרקעות. בזכות מומחיותו נגאלו עשרות אלפי דונמים. הוא עסק בחקר ארץ ישראל וסביבותיה ופרסם מאמרים רבים על הטבע והארץ. בנוסף לספרו "הארץ" כתב גם ב"לוחות ארץ-ישראל" של אברהם לונץ ובקובצי "ירושלים".

XXII, 163 עמ'. כתמים. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט