מכירה 22 /
פריט 144

144 מ-

255

144

הגדה לא מסורתית - בני עקיבא. לונדון, 1943

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $1,100
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

הגדה לא מסורתית הוצאת TORAH VA'AVODAH LIBRARY - ספריית תורה ועבודה - בני עקיבא, יצאה על ידי Bachad fellowship woburn house - אזכורים למאורעות השואה, המאבק לעצמאות בארץ ישראל, מנהגי קהילות המזרח וצפון אפריקה, ועוד. לונדון, 1943. אנגלית. נדיר.

בדפים הראשונים מופיע אזכור למאורעות השואה שהיו בשיאם באותה שנה: "ואתה ישראל... אף על פי שחיות הטרף מייללות וצועקות ומבצעות ריקוד שדים סביב כרם ישראל, מסתערות עליו בכעס עז ואומרות "הבה נלך ונשמיד אותם כליל! אתה לא תפחד... וגם אם נתתי את כל רכושך בידם את נשמתך אני שומר...". במקום אחר בהגדה מתואר פסח בגטו ורשה - סיפורו של יהודי שחבריו ובני משפחתו הצליחו לעלות לארץ ישראל והוא נשאר לבדו בגטו ורשה בבתו החשוך באוירה קודרת, ללא מצות וללא יין כשאין באפשרותו לחגוג את ליל הסדר - כיצד הוא מעביר בזכרונו את פרעה והמשעבדים של עם ישראל בכל הדורות ומהרהר האם ניתן יהיה להחלץ מהמשעבד הנאצי.
כמו"כ מופיעים קטעים על המאבק נגד הערבים בארץ ישראל, תיעוד חג שביעי של פסח בכותל המערבי, והמצב המתוח בירושלים בדרך לכותל: "אני מזנק וקופץ בין ההמון על המדרגות בסמטאות המובילות לכותל, ובכל צעד אני פוגש פקידים, שוטרים אנגלים וערבים שעומדים בעמדותיהם, נותנים פקודות ליהודים שעוברים במקום כצאן... אני רואה קבוצת שוטרים מביטים אלי במבטים מלאי שנאה ובוז... הם מזכירים לי את הז'נדרמים הפולנים...", ליל הסדר של רבי לוי יצחק מברדיטשוב, ליל הסדר בקהילות אפריקה, ומנהגי קהילות טריפולי והסביבה, הסברים למנהגי ליל הסדר - האפיקומן, פתיחת הדלת לאליהו הנביא, הסברים לשירים בהגדה, ועוד.

27 עמ'. 22 ס"מ. קרעים קלים בשולי המעטפת. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט