מכירה 07 /
פריט 63

63 מ-

368

63

הגדוד העברי הראשון בצבא הבריטי - הרגימנט הארץ ישראלי

מחיר פתיחה: $300

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
17.08.2020, 19:00

אוסף תצלומים חשוב המתעד את הגדוד העברי הראשון בצבא הבריטי - הרגימנט הארץ-ישראלי, הגדוד הראשון שהוביל בהמשך להקמת הבריגדה היהודית. אלבום ובו 158 תצלומים היסטוריים נדירים וחשובים המתעדים את פעילות הגדוד, שהיווה למעשה את הגרעין הראשון של השתתפות חיילים עבריים בצבא הבריטי. כפי הנראה, התצלומים צולמו מלכתחילה על מנת לשמש מזכרת לחיילים עצמם באלבום שלפנינו, וניכרת מחשבה רבה בזויות הצילום המקצועיות, בבחירת התצלומים אשר ישמשו למזכרת, ובאופן סידורם באלבום.

בתצלומים (בפרט בחלקו הראשון של האלבום): פעילות שטח, אימונים, תצלומים קבוצתיים מוקפדים ומקצועיים, פעילות ספורט, מצעדים צבאיים, אמוני ירי, ועוד. חלקו השני של האלבום מלווה את החיילים בעריה השונות של ארץ ישראל מחוץ לפעילות המבצעית, כפי הנראה לאחר שחרורם.

הרגימנט הארץ-ישראלי (Palestine Regiment), אשר הוקם באוגוסט 1942, היה רגימנט חיל רגלים של הצבא הבריטי אשר פעל במהלך מלחמת העולם השנייה והורכב ממתנדבים תושבי ארץ ישראל המנדטורית. השאיפה המקורית הייתה שהרגימנט יחולק למחצית חיילים יהודים ומחצית ערבים, אך בפועל מספר המתנדבים היהודים היה גדול בהרבה - כפי שלשה ממספר הערבים. הנהגת היישוב לא חדלה מאז ראשית המלחמה לדרוש את הקמתה של עוצבה עברית של בני היישוב ואת הצבתם כלוחמים בחזית, במקום תעסוקתם כחיל עזר בבאפס. בעת הצורך המבצעי אשר נבע מהתקדמות צבאו של רומל הגיעו גם הבריטים להכרה בצורך להקמת יחידות עבריות לוחמות. ההחלטה על כך נפלה בישיבת קבינט המלחמה בלונדון ב-5 באוגוסט 1942. הוחלט לאפשר ליהודי ארץ ישראל לקחת חלק במלחמה במסגרת עוצבה על-גדודית חטיבתית, ברגימנט. בהתחלה מטרת הבריטים היתה להבליע את ייחודו היהודי של הרגימנט, ואכן כך היה לתקופת מה, אך בשל התנגדות החיילים העבריים לטשטוש הסמלים היהודים שהלכה וגברה, נכנעה ההנהגה הבריטית בסופו של דבר, והם החליטו להיענות לדרישותיהם, להכשירם לפעילות קרבית ולהקים חטיבה יהודית בעלת סמלים לאומיים – "הבריגדה היהודית".

אלבום: 28x20 ס"מ. כריכת בד, עם אבזם עור לסגירה. תצלומים בגודל ממוצע: 9x7 ס"מ. מצב כללי טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט