מכירה 25 /
פריט 86

86 מ-

271

86

החשיפה העצמית של היטלר במיין קאמפף - קריאת התעוררות למעצמות העולם על כוונתיו האמיתיות של היטלר. אוקספורד, 1939

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $150
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

Herr Hitler's self-disclosure in Mein kampf - החשיפה העצמית של מר היטלר במיין קמפף, מאת Robert Charles Kirkwood, הוצאת The Clarendon Press. אוקספורד, 1939 - מהדורה ראשונה, הדפסה שנייה. פרסום מוקדם על כוונותיו האמיתיות של היטלר כפי שבאו לידי ביטוי בספרו "מיין קאמפף", קריאת השכמה למעצמות העולם כי היטלר אכן מתכוון למה שהוא כותב. נדיר.

"העצלות האינטלקטואלית של היטלר מתגלה בחוסר יכולת ניכרת לסדר את החומר שלו בספר. הוא קופץ מנושא לנושא, הוא מלא סטיות מהנושא וחזרות, ולמרות שהוא מנסה להציג כמובן, איזשהי הצגה של קיבוץ נושאים מסוימים בפרקים מסוימים, נכון באופן כללי לומר שכל נושא עשוי להופיע כמעט בכל עמוד... אלא בעוד שהיא חסרה רצף לוגי, היא בשום פנים ואופן לא חסרת היגיון" . פרסום מוקדם על החלק התיאורטי שב"מיין קאמפף" של היטלר ועל האופן בו מבצע היטלר את התכנית ששרטט בספרו נכון לשנת 1939. רוברט מסביר את תורת הגזע כפי שהיא עולה מ"מיין קאמפף" של היטלר ומדגים עד כמה האמונה בטוהר הדם הארי הגרמני היתה נטועה בהשקפת עולמו של היטלר, ועד כמה הוא נוקט בפועל צעדים ליישמה. המחבר מסביר כי העובדה שמרבית המהדורות של הספר יצאו בגרמנית, ולא התאפשר לאדם המערבי לקרוא את הספר במקור, גרמה לחוסר הבנה ולקלות דעת כלפי האופן בו מגדיר היטלר את היהודים כנחות שבגזעים. העולם המערבי טועה לחשוב כי הגדרת היהודי כנחות שבגזעים לפי היטלר היא הגדרה פאסיבית, באנלוגיה לספורט, מעין קבוצת אנשים שמגיעה במקום האחרון במרוץ, והגזע הארי הוא המשובח הזוכה במדליית הזהב. תפיסה זו מפספסת למעשה את כוונותיו האמתיות של היטלר. המחבר עמד על כך שהגדרתו של היטלר את היהודים כגזע הנחות אינה מסתפקת בהגדרת חסרונות שליליים, לפי היטלר חסרונות היהודים אם מזיק אקטיבי - היהודים הם שטן בין האומות, פעיל ואגרסיבי, לא משנה היכן הוא נמצא, הוא מרעיל, מזהם, משתק, הוא לא סתם גזע "לא שימושי". המחבר מציין כי האדם המערבי מוכרח להבין שלפי היטלר הדרך היחידה להתמודד עם היהודים היא להיפטר מהם לגמרי, והמערב חייב להתארגן באופן אקטיבי נגד כוונתו זו של היטלר "לטפל" ביהודים. בהמשך מסביר המחבר כיצד מנצל היטלר את האירועים הפוליטים ומצבה של גרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה כדי לממש בפועל את תאוריית הגזע השטנית - האימפריאליות הגרמנית, מרוץ החימוש שלה, וסיפוח אוסטריה, לכולם מטרה אחת - לכונן סדר עולם חדש ללא יהודים, להציל את העולם מהיהודים.
מדהים לראות כיצד בהסתכלות לאחור ההבחנה של המחבר היתה מדוייקת להפליא, ובשלב הזה, כשעדיין לא עלה בדעתם של רבים כי היטלר הולך להקים מחנות מוות למיליוני יהודים, וכי הוא מתכוון למה שהוא כותב בספרו, מזהיר המחבר על כוונותיו האמתיות של היטלר על פי תמלילים של פסקאות ברורות הבאות לידי ביטוי בספרו מיין קאמפף. המחבר גם צפה נכונה את ההתפשטות האימפריאלית של גרמניה בהנהגת היטלר, שלא תעצור בשום שלב, וגם עובדה זו על פי ניתוח הדברים שכתב במיין קאמפף.

29 עמ'. כתמים בכריכה. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט