מכירה 24 /
פריט 68

68 מ-

256

68

הייתי הרופא של היטלר- חייו האינטימיים. ניו יורק 1943 - עותק חתום בידי המחבר

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $320
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
29.01.2024, 07:00

I Was Hitler's Doctor - "הייתי הרופא של היטלר - חייו האינטימיים", מאת Kurt Krueger, הוצאת Biltmore Publishing Co. Inc. ניו יורק 1943 - עותק חתום בידי המחבר קורט קרוגר, ומתוארך 1 בדצמבר 1943. כריכה קשה עם מעטפת הנייר המאויירת הכל בשלימות. אנגלית.

"אם הרופא האישי של היטלר יבוא וישב בחדרך, ובמשך שלוש שעות יספר לך את הדברים האינטימיים שסיפר לו המטופל שלו במאמץ לרפא את מוחו המעונה על ידי פסיכואנליזה, היית סופג חוויה, נכון? חוויתי מה שמסתכם בחוויה הזו וזה הותיר אותי מוטרד, מזועזע ובהחלט יותר מהורהר... הצרה הנוכחית שמחריבה עכשיו את העולם היא תוצאה של החשיבה העקומה של המוח המיוסר הזה. שהסתבכה באינפנטיליזם, מזוכיזם, סדיזם, זעם משיחי, וטירוף...". (מתוך כתב העת Kansas City Journal כאשר יצא הספר לאור).

ספרו החשוב של מטפלו האישי של אדולף היטלר קורט קרוגר על 15 השנים בהן טיפל במחלותיו הכרוניות הגופניות והנפשיות של הפיהרר בין השנים 1915 ל 1930. כתב היד של הספר הוברח מאירופה לארצות הברית, והובא לדפוס עוד בזמן המלחמה. זהו אחד הספרים המזעזעים ביותר שנכתבו על תקופת מלחמת העולם השנייה, והוא עוסק כולו באישיותו המפוקפקת ובמחלותיו של היטלר וחושף אינספור פרטים אינטימיים ולא ידועים על אדולף היטלר. קלוגר שהיה צמוד לפיהרר במשך שנים ארוכות כמטפל אשר בפניו חשף היטלר את סודותיו הכמוסים ביותר, מספר על חוויות הילדות של היטלר הנער, שנאתו לאביו, ההשפלות שעבר כילד, יחסיו עם אידיוט העיירה ובדידותו, תגובותיו לניסיונות ההתנקשות בו, רצח אחיו, המחלות הגופניות והנפשיות שפיתח, אישיותו המסובכת, ועוד. בספר בין היתר תמלילים ארוכים מצוטטים של שיחות שניהל קרוגר עם היטלר, והיה עד להתפרצויות התנהגות של כעס וחוסר שליטה אינספור פעמים. בפרק "היהודי הנודד" מתאר קרוגר שיחות שהיו לו עם היטלר בהם הפגין את שנאתו חסרת המעצורים ליהודים.

שלושת כותבי המבוא לספר ממליצים עליו כספר חובה לכל מי שמנסה להבין את אישיותו המסובכת של היטלר. הסופר האמריקאי Upon Sinclair ממליץ בהקדמה לכל מי שנלחם בהיטלר (הספר יצא בחייו בעיצומה של המלחמה) לקרוא את הספר בקפידה "וזה כולל כמעט כל גבר ואישה בחצי הכדור המערבי". אוטו שטרסר, פקיד נאצי לשעבר שברח מגרמניה, והכיר מקרוב את היטלר כותב אף הוא (במבוא) כי ראוי לקרוא את הספר על מנת להבין את דמותו של היטלר. הפסיכיאטר ד"ר K. Arvid Enlind כותב במבוא: "היטלר סובל מתסביך אדיפוס אשר מנותח בקפידה בכרך זה. קנאתו לאביו בתחילת התבגרותו, ורצונו לתפוס את מקומו בחביבותה של אמו, הוקרן בקנה מידה עולמי, כך שכעת הוא שואף להיות האב הגדול של האנושות כולה, שומר על עולם נטול אהבה באימה בצליפות השוט שלו, והזעם הפראי של לשונו".

XXIV, 322 עמ'. כריכה קשה עם מעטפת הנייר המאוירת הכל בשלימות. קרעים קלים בשדרת מעטפת הנייר. מצב כללי טוב - טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט