מכירה 25 /
פריט 84

84 מ-

271

84

הילדה הגרמניה - כתב העת של אגודת הבנות הגרמניות בנוער ההיטלראי- גיליון אולימפיאדת ברלין - 1936 - הערצה עיוורת לפיהרר

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $340
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

Das Deutsche Mädel - Die Zeitschrift des Bundes Deutscher Mädel in der HJ JAHRGANG 1936 SEPTEMBERHEFT - הילדה הגרמניה - כתב העת של האגודה הגרמנית בנוער ההיטלראי - גיליון סיכום של אולימפיאדת ברלין 1936 בגרמניה הנאצית אשר במקום לסכם את הצד הספורטיבי עוסק בהערצה עיוורת לפיהרר ובעידן החדש של גרמניה הנאצית - המנהיג מעל הכל: "מה היו כל מחיאות הכפיים, כל ההתלהבות הספורטיבית של מאות האלפים בזמן שצפו בתחרויות לעומת התרועות שפרצו כשהמנהיג נכנס לאצטדיון...".

בפתח הגיליון קטע שלם ובו משפטי הערצה לפיהרר: " משחקי ברלין ואיתם התחרויות החזקות בכל הזמנים מאחורינו. אבל כולנו שהצלחנו להיות שם עדיין מלאי רושם מהימים ההם, שהעידו חזק וברור מאי פעם על כוחה וגדולתה של גרמניה הנאצית כל אלה שמילאו את השטח הרחב של האצטדיון, יותר מכל בני הנוער בעולם, חשו את הלכידות הזו, את האחדות הזו של האומה הגרמנית, וגם חשו, בפליאה, את האהבה והמסירות הבלתי מוגבלות שעם שלם מציית למנהיג. מה היו כל מחיאות הכפיים, כל ההתלהבות הספורטיבית של מאות האלפים בזמן שצפו בתחרויות לעומת התרועות שפרצו כשהמנהיג נכנס לאצטדיון...הניצחון הגרמני באולימפיאדה הוא לא כל כך ניצחון הגוף הבריא אלא ניצחון הרוח, הרעיון שנתן השראה למתחרים הגרמנים. בימים אלו של האולימפיאדה התפוגגו כל אגדות השקרים שהיו על גרמניה, ומופתעים, ומהופנטים עמדו נציגי כל העמים, ותחתם צעירי העולם, אל מול העוצמה של הקשר בין העם לפיהרר ... דבר שהיה ניכר לא רק בעיר המשחקים, אלא בכל ערי הרייך ברחבי גרמניה...".
בהמשך מסכם הגיליון את השיגי הנערות הגרמניות באולימפיאדה, תוך שהוא מהלל את יכולות הגזע הגרמני, ואת ההתפעמות של אומות העולם אפילו משירתן של הבנות הגרמניות, כמו כן מתואר כיצד העמים השונים הביעו התעניינות בחינוך הלאומי סוציאליסטי המופתי. נערה גרמניה כותבת: " הבנות הגרמניות, זה היה ביטוי לכך שמילאנו את משימתנו כלוחמות או עוזרות לכבוד מולדתנו ובכך הוכחנו את כוונותינו הנציונל-סוציאליסטיות בפני הבנות מכל העולם באולימפיאדת 1936".
ההערצה העיוורת להיטלר עולה כמעט מכל דפי החוברת. באחד העמודים תחת הכותרת "נבחרת גרמניה עם הפיהרר", נכתב: " יום ראשון, יום טקס הסיום, הלך והתקרב, והחוויה הגדולה ביותר בכל המשחקים האולימפיים הייתה ההזמנה לראות את הפיהרר. גילינו את זה ב"פרייזנהאוס" בשעה 11:00 כולם הסתובבו בחדרים, צחצחו וגיהצו, וב-8 בבוקר עמדנו, הצוות הגרמני, מול השער של הרייך. בדרכנו היה לנו הרבה מה לספר, חלקנו מעולם לא ראינו את הפיהרר. אבל כשעמדנו מול המנהיג, שתקנו כולנו. הוא ניגש לכל אחד, לחץ את ידו ושאל לשמו. בלונדינית גבוהה (אנחנו לא רוצים להזכיר את שמה) למעשה נאלצה לבלוע פעמיים את רוקה לפני שהיא הצליחה להגיד את שמה. הוא בירך אותנו על ההצלחות שלנו והודה לנו שלבשנו את הצבעים הגרמניים בצורה כה מוצלחת! הוא הודה לנו, למרות שהיינו אנחנו צריכים להודות לו..."

עוד עוסק הגיליון בתרומתה של הנערה הגרמניה בשטח החקלאות, מחנה הבנות הגרמני הראשון במינכן תיאור אוטופי על הבנות הגרמניות הצעירות המאושרות ושמחות בעידן הנציונאל סוציאליסטי של גרמניה, מצעד שירת הבנות במחנה, ועוד.
עמוד הסיכום מתייחס שוב לעידן הגרמני החדש מבחינה אידאולוגית כמעט מבלי להתייחס לפן הספורטיבי: " הספורטאים הטובים בעולם התחרו בשלווה בגרמניה. המשחקים האולימפיים נפתחו. אורחים מכל העולם ראו את ברלין ואת הרייך, חוו את העם והמנהיגות, הנוער והמדינה. הם למדו לכבד את גרמניה החדשה. צעד אחר צעד. המשחקים האולימפיים של 1936 בברלין הפכו לניצחון עבור גרמניה...", והכתב עובר לתאר את יופיה של העיר ברלין, ואת ההתעניינות של נציגי המדינות ב"נערה הגרמניה ברייך השלישי".

פרסום חשוב ביותר להבנת הלך הרוח הטוטלי ששרר בגרמניה הנאצית תחת הנהגת היטלר. גיליון סיכום אולימפיאדה שכמעט ואינו עוסק בצד הספורטיבי, אלא מלא כולו בהערצה עיוורת לפיהרר, ובהצגת הנערה הגרמניה ככליל השלמות האנושית, ובגרמניה הנאצית כמעולה שבמדינות.

36 עמ'. גיליון שלם. נייר מעט שברירי. קרעים קלים בפינות חלק מהדפים ללא פגיעת טקסט. פינות עמוד השער משוקמות. מצב כללי טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט