מכירה 17 /
פריט 97

97 מ-

266

97

הנוער האמריקאי במחנות העבודה האירופיים. וושינגטון 1941 - עותק מושלם עם מעטפת הנייר המקורית

מחיר פתיחה: $120

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $150
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
14.09.2022, 19:00

Youth In European Labor Camps: A Report To The American Youth Commission Of The American Council Of Education - הנוער האמריקאי במחנות העבודה האירופיים: דוח לוועדת הנוער האמריקאית של המועצה האמריקאית לחינוך, מאת Kenneth Holland הוצאת American Council on Education. וושינגטון 1941. פרסום חשוב אודות מחנות העבודה אשר הוקמו באירופה עבור בני הנוער האמריקאים מלווה תצלומים רבים של צעירים במחנות העבודה - צעירים אמריקאים לצד אנשי אס אס. עותק מושלם - כריכה קשה עם מעטפת הנייר המקורית הנדירה.

בעקבות המשבר הכלכלי הידוע אשר פקד את ארצות הברית בשנת 1929, מצאו את עצמם רבים מבני הנוער ללא עבודה, וללא מוסד חינוכי בשל חוסר היכולת של הוריהם לממן את לימודיהם. הדבר החמיר בשנת 1933 בזמן כניסתו של הנשיא רוזוולט לתפקיד - אז עמדה האומה האמריקאית בפני המשבר הכלכלי הגדול ביותר שידעה בתולדותיה. בניסיון לפתור את בעיית בני הנוער החליטה הועדה האמריקאית של מועצת החינוך לקדם פתרון לבני הנוער בדמות הקמת מחנות עבודה במדינות שונות באירופה, בנוסף לאלו שהוקמו בארצות הברית. הבחורים נשלחו למחנות לשם חינוך ותעסוקה. המחבר, מר קנט' הולנד ביקר פעמיים במחנות אלו. בפעם הראשונה בשנת 1933, ולאחר מכן בשנת 1936. הוא הסתובב במחנות עבודה אשר הוקמו בגרמניה הנאצית, שבדיה, אנגליה, שוויץ, אוסטריה, צ'כוסלובקיה והולנד. במהלך ביקוריו במחנות סיקר הולנד שיחות שערך עם הבחורים הצעירים, רשמים, חוויות, וכן מידע פרטני שקיבל על הנעשה במחנות מגורמים רשמיים שעסקו בהבאת הבחורים. אחת התופעות החסרות תקדים באשר למחנות אלו, היא השתלטותה של גרמניה הנאצית על מחנות שונים, ושילובם של בני הנוער האמריקאים במאמץ הצבא הגרמני. היתה זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שמדינה דיקטטורית עושה שימוש לצרכיה הפנימיים ביוזמה פנימית של מדינה דמוקרטית שהוקמה מלכתחילה כדי לטפח את בני עמה. בזמן שבשאר מדינות אירופה שמשו המחנות להכשרה מקצועית ואזרחית, באלו שבשליטת גרמניה המחנות הפכו למרכזי אימונים צבאיים בשירות המדינה.

בספר, 64 דפים בהם עשרות תצלומים רבים המתעדים את פעילותם של בני הנוער במחנות, לרבות תצלומים נדירים של בני נוער אמריקאים לצד מפקדי אס אס.

XII, [3], 303 עמ'. 24 ס"מ. עותק מושלם - כריכה קשה עם מעטפת הנייר המקורית עם תצלום בני הנוער האמריקאים בשעת העבודה. קרעים קלים בחלקה העליון של המעטפת. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט