מכירה 20 /
פריט 107

107 מ-

236

107

הנציב האפיסקופלי - עדות מוקדמת על רדיפת הנאצים את הכמורה הנוצרית. שטרסבורג, 1948 - עותק עם הקדשת המחבר

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $220
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
19.04.2023, 19:00

"אם לי מושג במה אנשים מאשימים אותי. אם אני עבריין, אז אני מבקש להיות מסוגל להגן על עצמי. האם הזכות הזו כבר לא קיימת ברייך החדש?" התשובה היתה: "לא". Le Commissaire Episcopal - "הנציב האפיסקופלי" - עדות מוקדמות על רדיפת הנאצים את אנשי הכנסייה הנוצרית באזור לורין וגירושם למחנה המוות דכאו, מאת אסיר מחנה דכאו לשעבר FRANCOIS GOLDSCHMITT, שטרסבורג 1948 - מהדורה ראשונה. צרפתית. עותק עם הקדשת המחבר.

פרסום חשוב המתעד את התעללות הגסטפו הגרמני באנשי הכנסייה הנוצרית באזור לורין בצרפת בזמן מלחמת העולם השנייה בשנים 1939-1943. המחבר מתאר את גירושם של הכמרים למחנה המוות דכאו, החרמת רכושם, החרמה של נאומים מודפסים, החרמת רכוש הכנסייה, והחרמה של כסף מכספות בכנסיות, ארכיונים היסטורים שהושמדו בידי הנאצים, השפלה, ועבודות כפייה. וכן תיעוד ניסיונות ההסתתרות והבריחה של אנשי הכמורה וחבירתם לאנשי המחתרת. באחד הפרקים הוא מספר על השחתה של מצבות בית קברות יהודי בידי הנאצים. באותו פרק הוא כותב כי אילו היה מעז כומר כלשהוא לגלות שהדבר בוצע בידי הנאצים הוא היה מגורש במקום למחנה דכאו. כמו כן מביא המחבר עשרות שמות של אנשי כמורה ידועים מהאזור, שנות חייהם, ומה עלה בגורלם בשנות השואה. בפתח החוברת כותב גולדשמידט על ראש הגסטפו אנטון דונקרן אשר הועמד למשפט בימים בהם פורסם הספר, כי הוא מקווה שבית המשפט ימצא עמו את הדין על פשעיו בזמן המלחמה.

הקדשת המחבר לספר היא מעין כתב חידה. המחבר כתב: Un sur deux ça fait trois. JULES Tu sais - "אחד משניים שהם שלושה. ז'ול אתה יודע. פרנסיס גולדשמידט"

ראה מכירת דיינסטי מס' 10, פריט 77.

53 עמ'. 21 ס"מ. מעט כתמים. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט