מכירה 25 /
פריט 196

196 מ-

271

196

הספר השחור - משפטי נירנברג - חוברת תצלומים נדירה. פריז, 1946

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $600
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

Le livre noir - 100 documents prodigieux sur le plus grand procès de l'histoire - הספר השחור - 100 מסמכים אייקונים על התביעה הגדולה בהיסטוריה, בעריכת Georges Vikar. חוברת תצלומים מוקדמת ונדירה שיצאה בעיצומם של משפטי נירנברג לפני מתן גזר הדין. פריז, 1946. צרפתית.

חוברת נדירה של תצלומי עיתונות שצילמה סוכנות הצילום KEYSTONE ASSOCIATED PRESS בשירות בעלות הברית, בזמן המלחמה ובסופה במהלך משפטי נירנברג של פושעי המלחמה הנאצים, ופרטים היסטוריים אשר נחשפו במהלך המשפט ואשר הביאו להרשעתם של ראשי הגסטפו והפיקוד העליון של הרייך הגרמני - פושעי המלחמה הגדולים בהיסטוריה האנושית. החוברת פותחת במידע קצר על תפקידו של כל אחד ואחד מהנאשמים ברייך השלישי, לצד תצלום שלו מבית המשפט בנירנברג. בהמשך תצלומים נדירים של רדיפת היהודים, השמדתם, ביזת הרכוש היהודי, התצלום המזעזע אשר נמצא במדים של חייל אס אס, בו נראה יהודי בוער בלהבות משליך עצמו מן החלון בזמן מרד גטו ורשה, תצלומים שונים של פושעי המלחמה הנאצים באולם בית המשפט בנירנברג, ושל השופטים שדנו אותם, תצלומים של התובעים במשפט - התובע האנגלי, האמריקאי, הרוסי, והצרפתי, וכן תצלום של עורכי הדין הגרמנים שבאו להגן על פושעי המלחמה הנאצים, תצלומים בהם נראים החיילים האמריקאים שומרים על תאי הנאשמים, ועוד.

בין היתר מופיע פרק נרחב אודות מפקד חיל האויר הגרמני הרמן גרינג וקטעים מנאומו השחצני בבית המשפט: "אני דאגתי באופן אישי לעלייתה לשלטון של המפלגה הנאצית... אני זה שהעלתי את היטלר לכוחו העליון, עשיתי זאת כדי לקדם את גרמניה החזקה, וכדי שמולדתי תקבל סוף סוף את מקומה הראוי לה בעולם...", אמר. מופיע פרק על פשעיהם של הימלר, שר התעמולה הנאצי ג'וזף גבלס, וד"ר לי בו נכתבות ספקולציות באשר למקום המצאם באותה העת או באפשרות של התאבדותם בתום המלחמה. כמו"כ נכתב על פשעיו של רודולף הס והתנהגותו המשוגעת בבית המשפט, פירוט של הסעיפים בהם הואשם כל אחד ואחד מהנאשמים, פרק הסוקר את עדותו מרובת הסתירות של ראש הפיקוד העליון של הוורמאכט הפושע הנאצי ווילאם קייטל, ועוד. בסוף החוברת מופיע תצלום גדול של מסמך עם חתימות ידם של כל אחד מהנאשמים, ועוד.

על גבי שער החוברת תצלום פוטומונטאז' של חייל בעלות הברית אוחז בידיו את חבל התלייה על רקע תצלום של ההמון הנאצי מצדיע במועל יד לנאמנות לפירר.

נדיר. איננו מופיע בספריה הלאומית. ארבע רשומות בלבד בקטלוג הספריות העולמי world cat. מהפרסומים הנדירים והמוקדמים ביותר אשר יצא במהלך המשפט עצמו.

[63] עמ'. 28 ס"מ. קרעים בשולי דף הכריכה (מחוזקים בנייר דבק מאחור). קרעים קלים בשני דפים בחלקם העליון ללא פגיעת טקסט. נייר חום. מצב טוב -בינוני.

פריטים נוספים

שאל על פריט