מכירה 25 /
פריט 75

75 מ-

271

75

הפרוטוקולים של זקני ציון - מהדורה אנגלית. לונדון, 1934

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $260
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

PROTOCOLS of the Learned Elders of ZION Translated from the Russian of NILUS by Victor E.Marsden - הפרוטוקולים של זקני ציון, תרגום אנגלי מהמהדורה הרוסית בידי ויקטור מרסדן, הוצאת THE BRITONS PUBLISHING SOCIETY, לונדון, 1934.

המתרגם של הפרוטוקולים לאנגלית חי שנים רבות ברוסיה, ושימש ככתב בעיתון ה"מורנינג פוסט". בתקופת המהפכה הרוסית הוא נעצר, נשלח לכלא פיטר פול, והיה מועמד להוצאה להורג. בשלב מסויים הצליח להימלט והורשה לשוב לאנגליה, בשובו לאנגליה שבור ורצוץ גופנית קיבל על עצמו שברגע שבריאותו תשוב יתרגם את הפרוטוקלים של זקני ציון לאנגלית. הכרותו עם רוסיה והשפה הרוסית מחד, ושליטתו בשפה האנגלית הקנו לו את היכולת המעולה להיות המתרגם של מסמך השטנה נגד היהודים הגדול משחר ההיסטוריה. התרגום נעשה על פי המהדורה שנמצאה במוזאון הבריטי כפי שנתקבלה שם ב 10 באוגוסט 1906, והיא כוללת את המבוא הרוסי המנסה לשכנע באמיתות המסמך המזויף.

הַפְּרוֹטוֹקוֹלִים שֶׁל זִקְנֵי צִיּוֹן הוא המסמך האנטישמי הנפוץ ביותר בעולם, שהיה גם בעל השפעה עצומה על גורל היהודים במאה ה-20. כתב פלסתר מזויף זה הופץ ברוסיה עוד ב-1903 בעידוד הכנסייה הרוסית והחצר הקיסרית, והיה מאוחר יותר אחד מהספרים הבולטים אשר השתמשו בו הנאצים כצידוק אידאולוגי לרדיפת היהודים. ה"מסמך" מתאר תכנית פעולה גלובלית הכוללת 24 פרקים, שכל אחד מהם מכונה "פרוטוקול". החיבורים (המקוריים) נכתבו בתקופה של כ-35 שנה (1868-1903). כל פרוטוקול כולל סעיפים ותת-סעיפים רבים, המתארים בפירוט תכנית מעשית של השתלטות היהודים על העולם ואשר מוכנה להוצאה לפועל. לפי הפרוטוקולים, התכנסו אבות האומה היהודית, שהיוו אגודת סתרים בשם "זקני ציון", בקונגרס הציוני הראשון בשנת 1897 לפגישה סודית. בפגישה זו טוו יחדיו מזימה להשתלט על אוצרות העולם ועל הנהגת עמים, בדרך מתוחכמת של השחתה מוסרית של תרבויות מפוארות, ניצול ממון לא שלהם וחרחור מלחמות בין מדינות ידידות. (גם בימינו גורמים אנטישמים עושים בו שימוש רב במלחמתם כנגד היהודים ובמדינת ישראל).

75 [3] עמ'. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט