מכירה 08 /
פריט 285

285 מ-

339

285

זהר קושטא שנת 'מלכות' - תצ"ו [1736] - מהדורה מוגהת וחשובה של הזהר - הגהות

מחיר פתיחה: $100

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $100
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.11.2020, 19:00

ספר הזהר עם מראי מקומות ועם הוספות מפירוש האר"י ועוד. חלק רביעי - במדבר. קושטא, תצ"ו [1736]. מהדורה מוגהת וחשובה במיוחד של ספר הזהר - מהדורת אם לכל המהדורות שהודפסו אחריה - הגהות. נייר עבה ונאה.

בעמוד השער הקדשה מרבי נסים הלוי לרבי פנחס אשכנזי ס"ט. בין דפי הספר נמצאו הגהות עתיקות בכתב ספרדי, מזמן ההדפסה.

המהדורה השביעית של ספר הזהר נדפסה בקושטא בשנת "מלכות" – תצ"ו, על פי דפוס מנטובה, עם הסכמות רבני קושטא. מהדורה זו של הזהר עליה נכתב: "והוגה מזוהר מוהרח"ו עצמו" נחשבת למוגהת ביותר מכל הדפוסים שקדמו לה, וכדברי המדפיסים, "המהדורה השביעית מזוקקת שבעתיים", ועל פיה נדפסו מרבית המהדורות הבאות של הזהר.

בהקדמת המדפיס הנודע ר' יונה אשכנזי הוא מתאר כיצד הגיע לידיו מדמשק ספר הזהר המוגה של רבי חיים וויטאל, שהוגה אות באות ותיבה תיבה ע"י רבי משה מזרחי. כמו"כ הוא מוסיף, כי היו לפניו כמה ספרי הזהר של עוד מקובלים רבים, ועל פי הספרים המוגהים הדפיס את המהדורה הזו, ומפרט י"א מעלות שיש במהדורה זו על פני קודמותיה, והמעלה הי"א היא, שמגיה הזהר הזה בקי במיוחד בחכמת הקבלה וכי ראוי לסמוך עליו כעל עמוד ברזל. הקדמה חשובה זו חזרה ונדפסה בהרבה מהמהדורות המאוחרות. אף מרן החיד"א סמך ידו על מהדורה מוגהת זו של הזהר וקרא עליה: 'מהדורת קושטא – קושטא' ['מהדורת קושטא - אמת'].

[1], קיז- שז דף. 21 ס"מ. כריכת קרטון (שדרת עור). מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט