מכירה 22 /
פריט 161

161 מ-

255

161

זוועות הגרמנים במלחמת העולם הראשונה על פי דוחות רשמיים צרפתים - חוברת מאוירת. פריז, [1916]

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

Le livre rouge des atrocités allemandes : d'après les rapports officiels des gouvernements français, anglais et belge par l'image - הספר האדום של הזוועות הגרמניות: על פי הדוחות הרשמיים של ממשלות צרפת, אנגליה ובלגיה - בתמונות. חוברת המתארת בתמונות את הזוועות שביצעו הגרמנים באוכלוסייה חפה מפשע בפרוץ מלחמת העולם הראשונה, מאת Paul Escudier ו Jean Richepin (מהאקדמיה הצרפתית). עיצוב הכריכה בידי C. Léandre - אשה המייצגת את גרמניה מנופפת בחרבה כשלמרגלותיה שלדי אדם שנרצחו. פריז, [1916]. מטרת החוברת לעורר את המדינות שבאותה העת שמרו על נייטרליות להצטרף למלחמה ולהכות באויב הגרמני האכזר.

חוברת המתעדת את פשעי הגרמנים בפרוץ מלחמת העולם הראשונה. 40 לוחות של סצינות מאוירות שנעשו על פי דוחות רשמיים של צרפת ובלגיה. לצד כל איור מופיע קטע מדוח צרפתי המתעד את הפשעים שהגרמנים ביצעו כלפי אוכלוסייה חפה מפשע - הסתערות על נשים זקנים וילדים ורציחתם בצרפת ובבלגיה לאחר שהגרמנים נכנסו לערים. בהקדמה מאת Paul Escudier סגן נשיא ועדת החוץ חבר הפרלמנט בפריז, הוא מאריך לתאר את האכזריות של הגרמנים בארצות שנכבשו על ידיהם במלחמה. לצד כל איור מופיע ציטוט מדוח רשמי צרפתי המתאר את הסצינה הנוראה שמופיע בו. בכולם נראים חיילים גרמנים במעשי התעללות ורצח כלפי אוכלוסייה אזרחית, לצד קטע מדוחות רשמיים צרפתים או בלגים המתעד את האירוע.

[8], 40 לוחות [6] עמ'. כמה מהלוחות האחרונים מנותקים. קרעים קלים בחלקה העליון והתחתון של השדרה. כתמים בכריכה מימין. מצב כללי טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט