מכירה 16 /
פריט 193

193 מ-

233

193

חידושי תורה בכתב ידו של הגאון המקובל רבי חזקיהו כץ מהונגריה - לא נדפס

מחיר פתיחה: $1,000

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $1,100
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
03.07.2022, 19:00

19 עמודים בכתב יד קודשו של הגאון המקובל רבי חזקיהו כץ מהונגריה זצ"ל, רבן של רעבוי ובעלעד [Beled הונגריה]. ככל הידוע לנו חידושי התורה המופיעים בדפים שלפנינו לא נדפסו מעולם.

כתב היד יד כולל: חידושים במסכת עירובין, גיטין, שבועות (סוגיה דמודה במקצת), מלוה ולוה, קודשים, שחיטה וטריפות. בעמוד האחרון של כתב היד חידושים באגדה על ענייני פסח - גאולת מצרים, והגאולה שלעתיד לבוא, ועוד.

הגאון רבי יחזקיהו כץ הכהן [נפטר בתק"צ 1830] מגאוני ומגדולי מקובלי דורו. תלמידו של הגאון רבי יוסף שטיינהרט מפריורדא רבם של רבים מגדולי ישראל באותו הדור. התמנה לרבנות בעיר רעבוי בהמלצת מרן החתם סופר, ואף מזכירו החת"ס בתשובותיו: "רובץ תחת משאו דבר ה' דגליל רעבוי" ובשנת תקע"ו כתב לו החת"ס תשובה: "מורה צדק לקהל ה' גליל רעבוי". בהקדמה לספר 'בית ישראל' ח"ז מופיע אודותיו סיפור מופלא. כשהוצעה לו הרבנות בבעלעד כבר היה זקן, והשיב שאף על פי כן הוא מקבל עליו את עול הרבנות. כשקיבל עליו את הרבנות בתחילת כהונתו אמר: "וימלוך יחיזקיהו עשרים שנה בבעלעד", ואכן נתקיים בו. וכשהגיע היום האחרון לכהונתו כעבור עשרים שנה! קם והלך למקוה טהרה וקרא לבניו ולנכדיו ובירך אותם, וקרא לעשרה אנשים ואמר 'שמע ישראל' ויצאה נשמתו בטהרה.

19 עמודים. דפים עבים: 30x20 ס"מ. קרעים קלים בשוליים. מצב כללי טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט