מכירה 22 /
פריט 155

155 מ-

255

155

חיים מעבר לשואה - סיפורה המרטיט של ניצולת השואה מירה קימלמן - עותק עם הקדשת המחברת

מחיר פתיחה: $120

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $120
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

Life beyond the Holocaust - חיים מעבר לשואה, נוקסוויל ( בטנסי) 2005 - מהדורה ראשונה - זיכרונותיה של ניצולת מחנה אושוויץ מירה רייזק קימלמן Mira Ryczke Kimmelman (1923-2019) - מבין הניצולות היחידות ששרדו את צעדת המוות של סוף המלחמה. עותק עם הקדשת המחברת.

כשפלשו הגרמנים לפולין, היא ושמונה עשר מבני משפחתה הופרדו משכניהם הלא-יהודים והוכנסו לגור בגטו ורשה. שם סבלו מרעב, מקור עז וטיפוס. עוד לפני המלחמה סבלה מירה מהצקות של נוער היטלר שפרצו לבית הכנסת וחסמו מבעד היהודים את הדרך מלצאת. ההנהלה היהודית של הגטאות פתחה בתי ספר סודיים. "להיתפס עם עט או נייר פירושו מוות מידי, אז לימדנו באופן פרטי באמצעות שיר ושירה. הייתי תלמידה ואחר כך מורה", סיפרה. ב-1942 חיסלו הגרמנים את הגטו שלהם ודיברו על הזדמנויות לעבודה במזרח. "האמנו בזה. עבודה פירושה ביטחון ומזון. היינו מלאי תקווה...ולא הייתה לנו ברירה. אמי ואני הובלנו החוצה מהגטו לכיוון תחנת הרכבת. קצין אס אס הורה לי לצאת" מספרת מירה. היא נשלחה לבלזן בפולין, ולאחר מכן לאושוויץ. לעולם לא שכחה את הזיכרון האחרון של ראיית אחיה שמת בגיל שבע עשרה, בשערי אושוויץ. מירה קימלמן, ניצלה מצעדת מוות שיצאה מאושוויץ בחורף המר של 1945. היא ונשים נוספות צעדו במשך יומיים ושני לילות בטמפרטורות מתחת לאפס. מסעה של מירה הסתיים בברגן בלזן. ללא עבודה או מזון או מים, הנשים שתו שתן כדי לשרוד. באמצע אפריל 1945 שוחרר המחנה על ידי הצבא הבריטי. ומירה בנתה את חייה החדשים בארצות הברית.

במשך 20 שנה, לאחר השואה מירה לא היתה מסוגלת לדבר על מה שאירע. לצד הזיכרונות הקשים מתקופת השואה אותן היא חולקת כאן עם הקורא, מספרת היא על ההתמודדות הקשה בחיי היומיום לאחר השואה, על בניית החיים החדשים, ההתמודדות היומיומית הקשה עם זיכרונות העבר: "איך את יכולה לחיות חיים נורמלים אחרי מה שעברת? השאלה הזו נשאלתי שוב ושוב על ידי מי ששומע אותי מדברת על השואה... כשאנשים מסתכלים עלי הם רואים רק את הקליפה, האדם החיצוני, הם לא רואים את האחר אותי, זה שחבוי עמוק בתוכי, אני האחר הזה עדיין מתייסר מאשמת ההישרדות, מסיוטים אינסופיים, מפחדים רבים, הדמעות זולגות בקלות בכל אירוע מרגש... עד היום אני מפחדת ממזג אויר קר...אני גרה עד היום עם שני מקררים ושני מקפיאים מלאים עד אפס מקום, יש לי מזון להחזיק מעמד למשך שנה...". בספר חולקת מירה עם הקורא את הדרך המיוחדת בה הצליחה למרות הכל לבנות את חייה החדשים.

XXXIX 355 עמ'. 21 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט