מכירה 21 /
פריט 84

84 מ-

250

84

טופס רשמי עם הבול המיועד למשלוח מעטפות לגטו טרזינשטט

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.05.2023, 19:00

Theresienstadt post Bauschowitz - טופס רשמי אשר נשלח לנמענים מחוץ לפראג עם בול טרזינשטט, אשר יועד למשלוח מעטפות לתוך הגטו. משמאל מופיע שם השולח Freund Julie וכתובתו, מימין שם הנמען Kotter Theodor. על גבי הטופס מודבק בול טרזינשטט אשר יועד לנמען, באמצעותו היה הוא שולח מעטפות מכתבים לתוך הגטו עם בול הגטו אשר אושר רשמית לקבלת מכתבים בתוך הגטו.

ב-10 ביולי 1943 החלו הרשויות בבוהמיה ובמורביה להנפיק בול זה לשימוש על חבילות שנשלחו למחנה הריכוז טרזינשטט. אם תושב הגטו רצה לקבל חבילה, צריך היה למלא בקשה אחת לחודשיים. הבקשה הועברה למועצה היהודית בפראג, והיא מצדה שלחה הודעה לשולח המיועד של החבילה המכילה את בול המשלוח וההוראות. עם קבלת החבילה, האסיר שלח חזרה כרטיס מודפס המאשר את קבלת החבילה.

למטה מופיע הטקסט בשתי שפות גרמנית וצ'כית עמודה מול עמודה: "מצורף, אנו שולחים לך בול רישום אחד למשלוח חבילה לטרזינשטט עבור האדם הנ"ל. בול זה צריך להיות מודבק על חבילת הדואר. חבילות לטרזינשטט שאין להן בול לא תעבורנה את הדואר, יש לחתום על אישור קבלת הבול המצורף ולשלוח, מועצת זקני היהודים בפראג".

דפים אלו נחשבים נדירים ביותר, ובפרט כאשר לא נעשה שימוש בבול, שכן מקבל הדף עם הבול, הדביק את הבול על המעטפה המיועדת להישלח לגטו, והשליך את הדף לפח האשפה. ידוע על סוג נוסף של טפסים דומים אשר נשלחו לנמען לבוא ולאסוף את בול טרזינשטט מסניף הדואר המקומי. טפסים אלו נשלחו ללא הבול. לפנינו הטופס המלא שנשלח בשלימות עם הבול הרשמי של גטו טרזין.

גודל:21x15 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

מחיר פתיחה: $150

מחיר פתיחה: $100

לא נמכר

שאל על פריט