מכירה 25 /
פריט 198

198 מ-

271

198

טלפורד טיילור - משפטי נירנברג, פשעי מלחמה ומשפט בינלאומי - עותק עם הקדשת המחבר

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $340
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

Nuremberg Trials, War Crimes and International Law - משפטי נירנברג, פשעי מלחמה ומשפט בינלאומי מאת היועץ הראשי לתביעה במשפטי נירנברג טלפורד טיילור - עותק עם הקדשת המחבר: "Jeff, in memory of the days we worked hard together" - "ג'ף, לזיכרון הימים שעבדנו קשה ביחד". חוברת מסדרת International Conciliation, הוצאת Carnegie Endowment for International Peace, ניו יורק 1949.

תובנות מסדרת המשפטים נגד פושעי המלחמה הגדולים בהיסטוריה האנושית - משפטי נירנברג מנקודת מבטו של מי שהיה מעורב בהתנהלות היומיומית בבית המשפט - היועץ הראשי לתביעה במשפטי נירנברג טלפורד טיילור. טיילור דן כאן בשלל נושאים משפטיים מהותיים שעלו במסגרת משפטי נירנברג על הדרך שבה התמודדה מערכת המשפט האוניברסלית עם חוסר ההתאמה של חוק העמים הקיים בהתמודדות עם סדר גודל חסר תקדים של פושעים. טיילור כותב כאן הן מנקודת מבטו כפרקליט, והן מנקודת מבטו כהיסטוריון על התקופה הרת הגורל בה לקח חלק מרכזי. בחוברת מאריך הוא להסביר את הדילמות שעמדו בפני בית המשפט בנושאים כמו הגדרות משפטיות של פשעים נגד השלום, פשעים נגד האנושות, פשעי מלחמה, מקורות המשפט הבינלאומי, הדיונים סביב השאלה האם פושעי המלחמה הנאצים צריכים היו להיות מוצאים להורג ללא משפט, החשיבות של קיום המשפטים לדורות כפי שראו אותה השופטים, הרצון העז של התביעה ליצור "משפט ראווה" שירתיע את פושעי הדורות הבאים והמהלכים שנקטה בבית המשפט כדי להביא לתוצאה הטובה ביותר, המאמצים לאיסוף ראיות להרשעת הנאשמים תוך כדי המשפט עצמו, הניסיון לקשור את כל הנאשמים למה שכונה "תכנית האב הנאצית" בנוסף לפשעים הפרטיים של כל אחד מהם על ידי איסוף מידע מסווג ביותר מכמה מדינות באירופה, הדיונים שהתקיימו מאחורי הקלעים בענין התוקף של מה שהוגדר "טריבונל צבאי", הצורך שנוצר במהלך המשפט להגדיר מחדש מהם "תנאי עבדות" אשר חצו את כל הגבולות שידעה האנושות עד פרוץ השואה, הלבטים של בית המשפט ב"משפט איינזצגרופן" שנפתח בספטמבר 1947 כשסגל השופטים צומצם, וכן פרטים לא ידועים רבים על פשעי הנאצים, פושעי מלחמה שלא הועמדו לדין, נאצים שהשתתפו ברציחות המוניות של יהודים ולא הועמדו לדין, ועוד נושאים רבים ומרתקים בהם דן טיילור כאן.

טלפורד טיילור [1908-1998] נודע בתפקידו כיועץ הראשי בהעמדה לדין של פושעי מלחמה לאחר מלחמת העולם השנייה במשפטי נירנברג, טיילור שימש כיועץ ראשי לתביעה ב-12 משפטי נירנברג, כחלק מהצוות של רוברט ה. ג'קסון, שעזר לגבש את אמנת לונדון של בית הדין הצבאי הבינלאומי, מה שהיוו את הבסיס המשפטי למשפטי נירנברג. טיילור פעל רבות להחשיב את המטה הכללי של הצבא והפיקוד העליון של הכוחות המזוינים הגרמניים כארגוני פשע. הוא ראה במשפטי נירנברג הצלחה מכיוון שהם יצרו תקדים והגדירו בסיס משפטי לפשעים נגד השלום והאנושות.

241-371 (מספור עמודים ממשיך מהחוברת הקודמת בסדרה). מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט