מכירה 21 /
פריט 34

34 מ-

250

34

יהדות ברמינגהם - פרסום חשוב אודות הקהילה היהודית בבירמינגהם - תצלומים

מחיר פתיחה: $120

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $130
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.05.2023, 19:00

Birmingham Jewry 1749-1914 - מחקר יסודי על אודות הקהילה היהודית ברמינגהאם במאות ה־18 וה־19, חלק ראשון. יצא לאור על ידי The Birmingham Jewish history research group- קבוצת מחקר ההיסטוריה היהודית של ברמינגהאם בראשות Aubrey Neman. הקבוצה פרסמה את תוצאותיה בחוברת שלפנינו בשנת 1980. תוצאות מחקר עומק רב שנים - "אף אדם לא יוכל לעשות את המחקר ההיסטורי הבסיסי שהכרך הזה מייצג" - מהדורה יחידה. אנגלית. תצלומים ותרשימים.

תוצאותיו של מחקר היסטורי חשוב שערכה קבוצה של היסטוריונים יהודים בברמינגהם במשך 5 שנים. הקבוצה לקחה על עצמה את המשימה לחקור את ההיסטוריה של הקהילה היהודית בקהילה קטנה שמחוץ ללונדון - בברמינגהאם. הקבוצה חקרה את תולדות הקהילה היהודית בעיר החל מהתיישבותם של ראשוני היהודים בה בשנת 1749, ולראשונה הצליחה לשרטט תמונה ברורה של הרחובות בהם חיו היהודים, מעמדם החברתי והכלכלי, תחומי העיסוק של היהודים לפרנסתם (מקצוע החייטות היה המקצוע הנפוץ ביותר בקרב יהדות ברמינגהאם), המבנה הארגוני של הקהילה, העיתונות היהודית המקומית, רשימה של שמות משפחות יהודיות שמעולם לא הופיעו בחיבור אחד, ועוד.
הקבוצה הסתמכה במחקרה על דוחות שונים שנבדקו בהשוואה לרשומות הקהילות של השמות היהודים, וכן על עבודותיו של ביל וויליאם במנצ'סטר, וכן נסתייעה בספריית אוניברסיטת קיימבריג' והונג קונג, ובמוזאון הבריטי, ועוד רבים, באמצעותם הגיעה לשרטוט עומק ראשון מסוגו היורד לפרטי הפרטים של יהדות זו. אייברי ניימן שעמד בראש אותה קבוצה חוקרת ועמד מקרוב את עבודתה, כותב במבוא: "אף אדם לא יוכל לעשות את המחקר ההיסטורי הבסיסי שהכרך הזה מייצג" . הרעיון הבסיסי לחקור את יהדות ברמינגהאם כקבוצה לעצמה הועלה על ידי ד"ר מרדכי גיחון מאוניברסיטת תל אביב בעת שביקר בה בשנות ה־70.

את החוברת מלווים כ 40 תצלומים חשובים ותרשימים המתעדים את הקהילה היהודית בברמינגהאם. ביניהם: יהודי מזרח אירופה בברמינגהאם, דיאגרמה של ניתוח העסקים היהודים בעיר, ד"ר שמואל סלומון, איגוד התכשיטנים והצורפים של ברמינגהאם, אברהם דנציגר - נשיא, ספר הדפוסים של האחים נתן, בית החולים לילדים "צדקה יהודית" - 1904, "בית המשפט" של שכונת העוני 1880, מפות ההתיישבות 1851-1871, ועוד.

135 עמ'. 30 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

מחיר פתיחה: $150

שאל על פריט