מכירה 22 /
פריט 107

107 מ-

255

107

כישלונות גרמנים בפולין - דוח אנגלי בעיצומה של מלחמת העולם השנייה על האימפריאליזם הגרמני וכוונותיו האמתיות. לונדון 1942 - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $220
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

German failures in Poland. Natural obstacles to Nazi population policy - כישלונות גרמנים בפולין. מכשולים טבעיים למדיניות האוכלוסייה הנאצית - דוח אנגלי בעיצומה של מלחמת העולם השנייה על האימפריאליזם הגרמני וכוונותיו האמתיות להשתלטות על העולם ולגרמניזציה מלאה של כל שטחה של פולין - הוצאת Polish Research Centre. לונדון 1942 - מהדורה ראשונה.

פרסום שיצא בלונדון בעיצומה של מלחמת העולם השנייה החושף את הכוונות האימפריאליות האמתיות של גרמניה, ומראה כיצד המהלכים שהיא נוקטת במלחמה נובעים מהשקפה כללית של כיבוש, ולא מתוך אסטרטגית מלחמה שנובעת מחשבונות קודמים כפי שניסו הגרמנים להציג. הכותב מצטט ממושלי מחוזות רבים בגרמניה כיצד הם התבטאו אודות הפלישה לפולין שנועדה להרחיב את גבולות הרייך: "רעיון הטריטוריה הלאומי-סוציליסטי שונה מזה של פלוטוקרטים... הוא משתרע רחוק יותר מהאזור... עבור הרייך הגרמני הגדול שגבולותיו טרם נקבעו על ידי הפיהרר...". ציטוט אחר שהופיע בעיתונות הגרמנית בנובמבר 1940: "דבר אחד בטוח בעתיד הארץ הזו, עד לבקתת הסכך האחרונה צריכה להיות מיושבת על ידי גרמנים בלבד...". כמו"כ הוא מביא מדבריו של ארתור גייזר: "בעוד עשר שנים לא תהיה כאן חלקת אדמה שלא תהיה גרמנית. כל בית יהיה שייך למתיישבים גרמנים. הם כבר בדרכם מכל מחוזות הרייך, מהמדינות הבלטיות, מליטא רומניה, רוסיה וטירול להתיישב באזור הזה. הם יורדים לכאן אחד אחד כדי לנהל מאבק חסר רחמים נגד האיכרים...".
חלקו השני של הדוח עוסק בגרמניזציה שנעשתה בפולין החל מ 1939 - פולנים מגורשים בסיטונאות וגרמנים מתיישבים במקומם. רכושם של הפולנים מוחרם, והגרמנים יורשים את אדמותיהם. מובאים נתונים מספריים רבים באשר לגירוש הפולנים, וכן שתי מפות המתארות את התפרסות האוכלוסייה. הכותב מדווח על תכנית נאצית של העברת 60,000 משפחות מבאדן ו 50,000 משפחות מוורטמברג לשטחי פולין. על פי הדוח על גרמניזציה זו בשטחי פולין מפקח הימלר עצמו, והתכנית הסופית של הנאצים היא להשאיר את פולין ריקה לגמרי מפולנים.
מטרת הדוח היתה להציג את האמת כי אין מעצור לתוכנית הגרמנית להשתלטות טוטלית ולמחיקת העמים הכבושים, ולעורר את מדינות העולם לבל יאמינו לשקרים של היטלר ואנשיו כאילו המלחמה נועדה לשרת צרכים אסטרטגים הנובעים מיחסי הכוחות הזמניים בין המעצמות.

30 עמ'. 22 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט