מכירה 22 /
פריט 96

96 מ-

255

96

לבל נשכח - אלבום תצלומים ממחנות המוות. לונדון, 1945

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $700
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

Lest We Forget: The Horrors Of Nazi Concentration Camps Revealed For All Time In The Most Terrible Photographs Ever Published - שלא נשכח - הזוועות של מחנות הריכוז הנאצים נחשפו לכל הזמנים בתמונות הנוראיות ביותר שפורסמו אי פעם - אלבום תצלומים נדיר ממחנות המוות בהוצאת ה Daily Mail. כולל קטעים ממאמרי הדיילי מייל שפורסמו במהלך חודש אפריל 1945. לונדון, 1945 - מהדורה ראשונה. כריכה קשה עם מעטפת הנייר המקורית הנדירה.

באלבום, מעל 60 תצלומים גדולים בשחור לבן על פני עמוד שלם, וחלקם על פני שני עמודים שלמים, של מראות קשים ממחנות בוכנוואלד, ברגן בלזן, נורדהאוזן, דכאו, ואחרים. מרביתם צולמו בידי מחלקת הצילום של בעלות הברית U.S Signal Corps Photo eto-hq-45-46256 וכן בידי יחידת הצילום L.A.P.I. - Minister de linformation וסוכנות הצילום S.C.A בעת שחרור המחנות, בהם נראים אסירים ששוחררו במצב גופני קשה לצד תצלומים מזעזעים של הנספים במחנות כשסימני התעללות על גופם, והבאתם לקבורה של גופות הנספים בידי אזרחים גרמנים שהוכרחו לקברם ולצפות במה שעוללו בני עמם. כאמור העותק מגיע עם מעטפת הנייר המקורית עליה תצלום גדול של הנספים בדכאו.

ספר תצלומים חשוב אשר יצא יצא בתפוצה מוגבלת בשל מחסור בנייר עם תום המלחמה. מטרתו להנציח את פשעי הנאצים במחנות המוות. מדברי George Murray במבוא: "זהו ספר לא נעים וההחלטה להוציאו התקבלה לאחר הרבה מאד מחשבה. אבל בלעדיו הארכיון של זמננו היה לא שלם... זהו תיעוד של מחנות הריכוז הגרמנים בתצלומים ובמסמכים רשמיים, ובדיווחים ממקור ראשון של כתבים של ה"דיילי מייל" שהיו עדים לסצינות שעליהן הם כותבים". עוד הוא כותב: "תהיה זו איוולת גדולה לעצום את עינינו למציאות העגומה והנוראה המפורטת בדפים אלה, או לשכוח שחובתם של אנשים הגונים לגמול על פשעים כאלה נגד הגוף והרוח האנושית. כאן תמצאו עובדות איומות, ואף תמונות איומות יותר. אנחנו אולי נרעדים אבל אנחנו לא מעזים להסתלק...". עוד נכתב במבוא כי מטרתו של הספר מלבד תזכורת לעם הבריטי על האיום שאסור לו לשכוח, נועד לחנך מחדש את הגרמנים עצמם.
באחד מפרקי המבוא שכותרתו: "נקודת השפל הנמוכה ביותר אליה ירדה האנושות" מצטט העורך קטעים נבחרים מתוך הדו"ח הרשמי של המשלחת הפרלמנטרית שביקרה בבוכנוואלד ב21 באפריל 1945. וכן מופיע מכתבה המאלף של גב' Mavis Tate - האשה היחידה אשר היתה חלק מהמשלחת הפרלמנטרית במחנה בזמן שחרורו, המתארת את האופן בו הם מצאו את האסירים שנשארו במחנה: "אין תמונות שיכולות לתת מושג משוער על מחנה בוכנוואלד... אנשי צללים... הרושם שהתקבל מהאסירים הוא שתחושתם מתה. הם ידעו שהם חופשיים, הם טופלו, הם יכלו לתת דיווחים על הזוועות שספגו, אבל כבר לא היה ממש איכפת להם, הם אנשי צללים שכל התקוה, ההומור, האהבה, השאפתנות, והרגש חלפו עבורם...".
כמו"כ מובאים קטעים מדיווחים עובדתיים של כתבים מיוחדים של הדיילי מייל על מה שראו בהגיעם למחנות המוות, כולל תיאורים מפורטים של מבנה המחנה, ומצבם של האסירים שנמצאו בו, וכן מפה של מחנות המוות.

16 עמודי טקסט, ואחריהם 64 לוחות צילום. 29 ס"מ. כריכה קשה עם מעטפת הנייר המקורית הנדירה. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט