מכירה 06 /
פריט 263

263 מ-

271

263

מכתב מאת הגאון רבי יהודה [ר' יידל] בויאר לגאון רבי דב צבי קרלינשטיין

מחיר פתיחה: $80

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
17.06.2020, 19:00

מכתב חשוב בכתב ידו וחתימתו של הגאון הפוסק רבי יהודה בויאר נשלח לגאון רבי דב צבי קרלינשטיין - תשובה בהלכה בנושא כיבוד הורים.

במכתבו מביא הגאון דברים בשם הגר"ח [רבו הגאון רבי חיים גרינמן] שפסק במקרה מסויים לבחור שלא לשמוע בקול אביו, קל וחומר שאם היה אומר לו אביו לקטוע אצבעו או ראשו ואם לא יעשה כן ירגז עליו, שאסור לו לשמוע לו, ומוסיף דברים בעניין העברת כסף לבחור מסויים.

הגאון רבי יהודה בויאר (ר' יידל; נולד בשנת תרצ"ד, 1934) מגדולי הפוסקים וממורי ההוראה של חוג חזון איש. בצעירותו למד בישיבת היישוב החדש ובישיבת פוניבז'. התקרב לחזון איש ונעשה תלמידו. החזון איש הציע אותו כשידוך לבת אחיו של מקורבו רבי משה חיים אקון, ואף השתתף באירוסיו. לאחר נישואיו למד בחברותא שנים רבות עם הגאון רבי גדליה נדל. חיבר ספרי הלכה, בהם קיצור הלכות נדה וקיצור הלכות תרומות ומעשרות, קיצור הלכות שביעית וקיצור הלכות חלה. (על פי המסורת בחוג חזון איש הרב יהודה בויאר כתב רק את "מקורי הדינים" שבסוף הספר, ואת כל הספר וההלכות למעשה כתב רבו הגאון רבי חיים גריינימן). ספריו מבוססים על פסיקת החזון איש, ובנידונים שאינם ברורים בשיטת רבו הוא מסתמך בדרך כלל על פרשנותו של רבי חיים גריינימן. אחיו הוא הרב ירחמיאל בויאר, ראש עיריית בני ברק לשעבר. בנו הרב משה בויאר הוא ראש כולל בהיכל התלמוד בתל אביב ומחבר ספרי "ביאורי עניינים", אף הוא בקהילת הרב גריינמן. חתנו, הרב חיים קליין, מראשי ישיבת קריית מלאכי.

[1] דף. 14x11 ס"מ. כתמים, סימן קיפול. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט