מכירה 06 /
פריט 233

233 מ-

271

233

מכתב מאת הגאון רבי שלמה זלמן בהר"ן

מחיר פתיחה: $120

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
17.06.2020, 19:00

מכתב בכתב ידו וחתימתו של הגאון רבי שלמה זלמן בהר"ן. פלפול עמוק וחידושי תורה בעניין הקרבת העומר בזמנה, עלייה לרגל, והקדש בטעות.

הגאון רבי שלמה זלמן בהר"ן [תקצ"ו - תרפ"ח 1836-1928]: נולד לרב נחום לעווי משאדיק ולחיה סימפלוניע לעווי. אביו היה רבה הראשי של העיר וראש כולל פולין לאחר עלייתו לארץ ישראל יחד עם משפחתו. עם עלייתו ארצה התקרב מאד אל המהרי"ל דיסקין, והסתופף בקבוצת תלמידיו הקרובה שכונתה 'חבורת האריות' והפך להיות לאיש סודו של המהרי"ל. נחשב לאחד מתלמידיו הבולטים ולימים אף שימש כדיין בבית הדין שלו.

עם עלייתו ארצה עם משפחתו החל הרב שלמה זלמן לקחת חלק בפעולות נגד התערבות השלטון בענייני החינוך בירושלים. התפרסם מאד בחכמתו הרבה בניהול בניית השכונות הראשונות בירושלים. בין תלמידיו הבולטים היה אחיו רבי דוד בהר"ן ורבי גרשון לפידות. רבי שלמה זלמן היה ממייסדי חברת 'בוני ירושלים' שהובילה את בניית השכונות הראשונות של ירושלים במאה ה-19 לאחר היציאה מהחומות. יחד עם רבי שמואל הומינר הוא ניהל את החברה וייסד בעזרתה כמה מהשכונות המפורסמות של ירושלים כמו נחלת שבעה, משכנות שאננים, מחנה ישראל, בית דוד ושכונת מאה שערים (אף כתב את ספר התקנות המפורסם של השכונה) . לזכרו נקרא רחוב שלמה זלמן בהר"ן בשכונת מאה שערים. מעט מחידושיו נדפסו בשו"ת אבני קדש ובספר זר זהב.

[2] עמ'. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט