מכירה 22 /
פריט 131

131 מ-

255

131

משפט ופשע נירנברג - אלבום תצלומים נדיר ממשפטי נירנברג - תיעוד מצולם מבית המשפט 1946

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $480
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

Norimberk Zlocin a Soud 1946 - משפט ופשע נירנברג - אלבום תצלומים נדיר מאולם בית המשפט במשפטי נירנברג - פושעי המלחמה הנאצים לפני הכרעת גזר דינם, ותיעוד מצולם של הפשעים שביצעו. הקדמה מאת ד"ר B. Ecer על הרגע ההיסטורי בו נעשה צדק עם הפושעים הגדולים בהיסטוריה האנושית - מהדורה ראשונה. צ'כית.

באלבום מופיעים כמה מהתצלומים הראשונים אשר חשפו את זוועות הנאצים ואשר שמשו לראיה נגד פושעי המלחמה במשפט עצמו. תצלומים אלו צולמו על ידי הצלם הצ'כי קארל הייק (K. Hajek). כמו"כ מופיעים תצלומים נדירים רבים של פושעי המלחמה הנאצים באולם בית המשפט לצד תצלומים של הפשעים להם היו אחראים כל אחד ואחד מהם, תצלומים מאולם בית המשפט בשעת הדיונים, פירוט הפשעים בהם הואשם כל אחד מהנידונים לצד תצלומים שלהם בזמן המשפט.

את החשיבות ההיסטורית של האלבום שלפנינו לדורות, מתאר הצלם והמפיק שלו קארל הייק, בעמוד הסיכום הוא כותב: "אוסף התצלומים ממשפטי נירנברג והמסמכים המסוכמים בספר זה יהיו ללא ספק תמונה של התהום הפוליטי, התרבותי, והמוסרי שאליהם נקלעה גרמניה של היטלר, ורבים מהתצלומים הללו יופיעו כנראה עשרות שנים מאוחר יותר" , הייק מוסיף כי במסגרת עבודתו כצלם בבית המשפט הוא הבחין שלא ניכרה שום חרטה על פניהם של הנידונים, ואם היה משהו של חרטה היה זה על הטעויות שעשו אשר גרמו לתפיסתם. "הם נראו משוכנעים שעושים להם עוול", הוא כותב. התצלומים המרתקים של פושעי המלחמה הנאצים מאלצים את המביט בהם לתהות שוב ושוב מה התחולל במוחם באותה שעה שפשעיהם החמורים הוצגו אל מול עיניהם. עוד הוא מציין שכאשר החל המשפט הורשו לצלם רק צלמים רוסים, אמריקאים, אנגלים וצרפתים. והוא, כצלם צ'כי נאלץ לבקש אישור מיוחד בטענה כי לא יתכן שצ'כוסלובקיה שכל כך מדוברת במשפט לא תזכה לצלם משלה, ואכן טענתו התקבלה, והוא הורשה לצלם כחלק מהצוות הרוסי. עוד הוא מספר כי אסור היה לצלם עם פלש באולם, דבר שאיתגר את הצלמים כולם, שכן אורות האולם היו מסנוורים, והם נאלצו בשל כך לצלם בשתי מצלמות שונות. כמו"כ הוא מסביר על החשיבות הרבה של עבודותיהם של צלמי העיתונות כולם בזמן המלחמה, שכן תצלומים שסיפקו לבית המשפט שמשו באופן ישיר להרשעת המואשמים. ובאשר לעם הגרמני, האם באותה העת הם החלו לשנות את השקפת עולמם הנאצית, הוא מספר: "כאשר נסענו דרך נירנברג באוטובוס טיולים, שמענו את מדריך הטיולים מורה בשקט לנהג לנסוע להיטלרפלאץ, למרות שהכיכר הזו נקראת כבר מזמן אחרת. אנו מרגישים שהלך הרוח שלהם לא השתנה כלל. לכן אנו מרוצים מהעובדה שנירנברג, סימלה של גרמניה, והעיר של המפלגה, היא מקום מושבו של בית המשפט שיכריע לבסוף את גורלם של מי שהכניסו את העולם לחמש שנים של סבל בל יתואר".

[64] עמ'. 23 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט