מכירה 24 /
פריט 76

76 מ-

256

76

ספר ילדים אנטישמי. ניו יורק 1927

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $160
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
29.01.2024, 07:00

The Skating Gander - האווז המחליק, מאת Alice Cooper Bailey. הוצאת P. F. Volland Company, ניו-יורק 1927. ספר ילדים אנטישמי עם איורים צבעוניים. סיפור עלילה אנטישמי מובהק המתרחש בהולנד.

ספר ילדים אנטישמי על נערה צעירה המגיעה לאמשטרדם עם אווז יפה ומיוחד עמו היא משתעשעת והוא לה לחברה במקום החדש. בעוד היא מנסה להתאקלם בסביבה החדשה ולהתאקלם באזור ברווזה נעלם. העלילה מתרכזת בחיפושים הרבים אחר הברווז, אותו היא מחפשת בכל פינה עד שבאחד הימים כשכבר כמעט התייאשה מלמצוא אותו היא שומעת ממלח מקומי שבתחילת האביב האחרון הוא ראה יהודי שהתפאר בכך שיש לו אווז היודע לגלוש טוב יותר מילד הולנדי. היא מנסה להתחקות אחר האווז שנגנב בידי היהודי ולבסוף מוצאת אותו מחליק על הקרח באחד מאהלי ההופעות באמשטרדם. "היהודי" הוא האיש הרע בסיפור - הגנב חסר הרחמים, כאשר הנערה ויתר הדמויות מוצגות באור תמים שבסה"כ מנסים לחיות את חייהם השקטים והנעימים.
סיפורי ילדים מסוג זה היו לעתים מסוכנים יותר מהספרים האנטישמים אשר הציגו שנאת יהודים גלויה. ראשית, משום שיועדו לילדים כאשר הכוונה היא להספיג בקרבם מקטנות את הסטיגמה על "היהודי הגזלן והחמדן", וכאיש הרע בעלילה. ושנית, משום שהדבר הוסתר בתוך סיפור ילדים תמים המשלב את המסר האנטישמי בתוך העלילה מבלי שהקורא מבחין במסר האנטישמי העקיף המוטמן בהתרחשות ומקבלו כעובדה שאין לערער עליה "כזה הוא היהודי".

93, [1] עמ', 23 ס"מ. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט