מכירה 21 /
פריט 242

242 מ-

250

242

עלון אגודת היהודים הצעירים בסלוניקי. דצמבר 1924

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.05.2023, 19:00

BULLETIN EDITE PAR L'ASSOCIATION DE JEUNES JUIFS - עלון מיוחד של אגודת צעירים עברים בסלוניקי שיצא לרגל "פרוייקט הבאזר" - אירוע תמיכה של האגודה במפעל הציוני ובפעילותה של הקרן הקיימת בארץ ישראל. דצמבר 1924. צרפתית ומעט עברית. נדיר.

העלון ליווה את הכינוס המיוחד שהתקיים לתמיכה במפעל הציוני ומופיעה בו סקירה נרחבת של האירועים שליוו אותו - הקראה ציבורית של "מדינת היהודים" של הרצל מאת המו"ל שהוציא את המהדורה בסלוניקי מר אייזיק אלטסכה, הרצאות ממרצים שונים בנושאים יהודיים, תזמורת של שירים עבריים, פעילות ציונית בה עסק הארגון, ועוד. בין היתר מובא מכתבו של רבי בן ציון חי עוזיאל שנכתב במיוחד "להנהלת אגודת צעירים עברים בסלוניקי" בו הוא מביע את הערכתו הרבה לפעילותה, ומברך אותה להמשך עשייה מבורכת - המכתב תורגם לצרפתית בעמוד ממול. כמו"כ מובא מכתבו של זאב ז'בוטינסקי הכותב: "אם הייתי ספרדי כמוכם הייתי נלחם כדי לראות את הגזע שלי חוזר לדרגתו העתיקה בראש התחייה היהודית", וכן כמה מכתבים של רבנים ואישיים חשובים אשר נשלחו לאגודה לחיזוק פעילותה.

על פי הרשומה בקטלוג הספריות העולמי world cat לפנינו העלון היחיד שהוציאה האגודה. לא יצאו גיליונות נוספים. נדיר ביותר - רשומה אחת בקטלוג הספריות העולמי, בספרייה בסינסינטי - ארצות הברית.

38 עמ'. 24 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט