מכירה 18 /
פריט 189

189 מ-

255

189

פרסום מוקדם וחשוב בתחום ייצור הבירה - חיתוכי עץ. וינה, 1875

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $150
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
05.12.2022, 19:00

Katechismus des praktischen Brauwesens. Erster Teil. Behandelnd alle Fragen, welche auf dem Gebiete der Bier-Erzeugung vorkommen. Für Bierbrauer aller Classen sowie auch für Brauereibesitzer - קטכיזם של בישול מעשי. תשובות לכל השאלות שעולות בתחום ייצור הבירה. למבשלים מכל המעמדות וכן לבעלי מפעלי בירה מאת Franz Fasbender. מלווה בלוחות חיתוכי עץ של מתקנים ליצור בירה. הוצאת Verlag Lehmann & Wentzel, וינה 1875. גרמנית.

המחבר כותב כי נתבקש על ידי חבריו בוינה כמומחה בתחום יצור הבירה, בפרט בדרך בה יוצרה בוינה, לחבר ספר בו הוא מפרט את כל שלבי יצור המשקה, החל מגידול השעורה, תהליך הניקיון, המיון, ההשריה, הטחינה, הריסוק האחרון והטיפול בבירה במתקני התסיסה. הספר כתוב בצורה המובנת לכל בצורה של שאלות ותשובות קצרות (פירוש המילה "קטכיזם" הינו הסבר בצורה של שאלות ותשובות) אשר גם בעלי מלאכה מפשוטי העם יוכלו לקרוא וליישם את הוראות יצור הבירה הכתובות בו - כגון: מה רמת טוהר המים בהם יש להשתמש? מהם הסימנים של שעורה טובה? כיצד ניתן לזהות תסיסה מוקדמת? האם יש צורך בעובדים מנוסים בגורן, או שניתן להכשיר לעבודה זו גם עובדים מתחילים? וכדו'. המחבר נכנס לפרטי הפרטים של תהליך יצור הבירה, וחיבורו נחשב לאחד מ"ספרי הבישול" המוקדמים ביותר שפורסמו אי פעם בתחום הבירה.
בסוף הספר פרסומות ליצרני בירה שונים, וכן לוחות עם חיתוכי עץ של המתארים את מתקני יצור הבירה.

VI, [3] - 4-117, [9], + שבעה לוחות חיתוכי עץ. במקור מופיע עם שבעה לוחות בהם 27 חיתוכי עץ של תרשימים המתארים חלקים שונים במכונות ליצור בירה בסוף הספר. בעותק שלפנינו הלוח השני חסר בחלקו (חסרים תרשימים 10-11), ובחלק מהלוחות קרעים בעיקר בשוליים. נייר שביר בפרט בחלק הלוחות. כריכה מקורית רופפת עם קרעים בשדרה. מצב בינוני.

פריטים נוספים

שאל על פריט