מכירה 19 /
פריט 258

258 מ-

275

258

שלשה מכתבים מאת רבי משה אליאך בענין המוסדות שעמד בראשם בארץ ישראל. תש"ב [1942]

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 22%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
15.02.2023, 19:00

"הודות להשם יתברך שנתן בי כח של סבלנות... ואני ממשיך את עבודתי לטובת המוסדות בכל לבי ובכל נפשי..." - שלשה מכתבים בכתב ידו וחתימתו של רבי משה אליאך. נשלחו לרבי יהושע לרנר בחודשים, סיוון ואב תש"ב [1942]. המכתבים עוסקים בשיתוף הפעולה לחיזוק המוסדות השונים שניהל באותה העת בארץ ישראל.

באחד המכתבים כותב הרב אליאך על הסייעתא דשמיא הגדולה שקיבל במשך 25 שהוא מנהל מוסדות בארץ הקודש, ומבקש בכל לשון של בקשה כי ילכו שלובי זרוע "לטובת המפעלים היקרים לשנינו", וכותב דברים מאלפים מהם ניכרת ענוותנותו הגדולה: "כבודו מכיר היטב את גיסו אשר לדאבוני נמצא בי כל המעלות הטובות הנאמרים בשוטה וכו', וכבודו זוכר היטב את המאמר של חז"ל על הפסוק ויחכם מכל אדם וכו'. כבודו יכול ג"כ להבין בעצמו איך שאפשר לעבוד בצותא חדא אתי זה יותר מחמשה ועשרים שנה, ואף שהי' צריך להיות כי זקני ת"ח וכו' ההיפך אצלו, הודות להש"ית שנתן בי כח סבלנות ואינני מתחשב אתו ואני ממשיך את עבודתי לטובת המוסדות בכל לבי ובכל נפשי, והודות להשם יתברך שהרבה עלה בידי להרים קרן המוסדות... הבא נלך שלובי זרוע לטובת המפעלים היקרים לשנינו...".

שלשה מכתבים בכתב ידו ובחתימתו של רבי משה אליאך (חתום על כל מכתב - שלש חתימות בסה"כ) על ניירות רשמיים של UNITED CHARITY INSTITUTIONS בניו יורק. מצב כללי טוב מאד.

פריטים נוספים

מחיר פתיחה: $120

נמכר ב: $120

שאל על פריט