מכירה 08 /
פריט 68

68 מ-

339

68

שקרים בספרות האנטישמית הנאצית - שלמה גליקסמאן - ניו יורק ת"ש [1940] - מהדורה ראשונה ביידיש

מחיר פתיחה: $100

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $800
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.11.2020, 19:00

שקרים אן דער אנטיסעמיטישער ליטעראטור און מיין פראצעס געגען יוליוס שטרייכער און זיין חבריה, פון שלמה גליקסמאן, ניו - יורק ת"ש [1940] - שקרים בספרות האנטישמית מיסודו של יוליוס שטרייכר וחבריו - הספר יצא בניו יורק, בעיצומה של השואה הנוראה - וחושף את השקרים המופיעים בספרות האנטישמית הגרמנית - מהדורה ראשונה ביידיש עם חומרים חדשים המופיעים לראשונה במהדורה זו, וכוללים מידע אשר שימש בסיס לתביעה נגד שטרייכר עצמו באותן השנים על סילוף חומרים בדאנציג ה'חופשית'.

הספר במקורו נכתב בגרמנית ויצא לאור לראשונה בשנת 1934 בדאנציג - מקום מגוריו של המחבר באותם הימים. המהדורה הגרמנית הופצה בדנציג, צ'כוסלובקיה ואוסטריה, אך לאחר זמן קצר נאסרה הפצתה בפקודתו האישית של ג'וזף גבלס שר התעמולה הנאצי, לאחר שנתוודע לתוכנו מציטוטים שהופיעו ממנו בעיתונות הזרה. המחבר נטה לחשוב באותם ימים שדאנציג היא עיר חופשית שאיננה כפופה לרייך הגרמני על פי סעיף 102 באמנת ורסאי, ובאומץ לב, ניסה לתבוע את שטרייכר עצמו על זיוף, אך עד מהרה נתבדה כאשר בעקבות הפצת הספר שהגיע לגורמים נאצים החל לקבל איומים על חייו מגורמים נאצים בדאנציג עצמה. לאחר שטבעת החנק התהדקה סביבו הצליח המחבר להמלט לאמריקה בשנת 1938. שם הוציא לאור את המהדורה היידית של הספר עבור ציבור היהודים האמריקאי שבאותן שנים עדין לא היה מודע להקיפה של מכונת התעמולה השקרית של הרייך הגרמני, כאמור עם תוספות שלא הופיעו במהדורה הגרמנית.

בספרו חושף המחבר את שקריהם של התועמלנים הגרמנים האנטישמים, ובראשם ה'דה-שטירמר' הגרמני מיסודו של יוליוס שטרייכר, באשר לסילופים המופיעים בספרותם מן התלמוד, ומראה כי מלבד השקרים עצמם, אפילו אנשי כנסיה קטולים בעל שם עולמי יצאו נגד העלילות אשר הופיעו בו נגד היהודים וספרותם. כמו"כ הוא חושף את שקריו של יוהאן אנדריאס אייזנמֶנְגֶר (מזרחן גרמני נוצרי, נחשב לאחד ממבשרי האנטישמיות בעת החדשה) בעבודותיו הביקורתיות נגד היהודים, וכן של התיאולוג רוגוסט רולינג (סופר פולמוסן אנטישמי ידוע) בספרו "Der Talmudjude" ("היהודי התלמודי" - כתב פלסתר שיצא בשנת 1871), על עלילת הדם נוסח גרמניה. כמו"כ מגלה המחבר עובדות מרתקות על אופני התעמולה הנאצים, כדוגמת העובדה שבראשית דרכו של הדה- שטירמר הגרמני בדנציג הקהל הגרמני נמנע מלרכוש אותו משום שהיה נחשב בעיניהם לעיתון ברמה נמוכה, ורק לאחר זמן כאשר מערכת העיתון החלה להפיצו במהדורות חינמיות הוא נקלט בקרב האוכלוסייה הגרמנית באהדה, ועוד.

96 עמ'. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

מחיר פתיחה: $200

שאל על פריט