מכירה 22 /
פריט 62

62 מ-

255

62

תקנות אנטישמיות המסדירות מחדש את יחסי הסוחר והמשכיר באוסטריה הכבושה בידי הנאצים. 10 במאי 1939

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $150
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

Reichsgesetzblatt - דף מ"עיתון החוקים של הרייך" המפרסם את התקנות החדשות בנוגע לתיקון חוק שכירות - תקנות אנטישמיות חדשות נגד יהודים באוסטמרק (מונח נאצי המתייחס לאוסטריה הכבושה) הנועדו להפלות את היהודים בכל מה שקשור ביחסי שוכר - משכיר - 13 במאי 1939.

בגיליון זה פורסמו הגבלות חמורות ליהודים, הקובעות כי החוק האוסטרי להגנת הדייר ולהסדרת היחסים בין השוכר והמשכיר לא חל על יהודים. ישנם כמה וכמה סעיפים בחוק האוסטרי להסדרת היחסים בין השוכר והמשכיר. בגיליון זה פורסמו אותם סעיפים עם הגבלות כאשר השוכר או המשכיר הוא יהודי. ההגבלות כולן עוסקות בהרעת התנאים ליהודים. כך למשל הסעיף הקובע הארכה של תקופת שכירות מבטל הארכה זו אם השוכר הוא יהודי, וקובע הגבלה חדשה כי יהודי שירצה להאריך את תקופת השכירות יצטרך להוכיח כי ישנם קשיים ללינה במקום אחר, או כי פנויו מן הדירה יגרום לפגיעה בריאותית חמורה, אחרת לא יוכל להאריך את הסכם השכירות. כמו כן נקבע כי סעיף 575 להגנת השוכר לא חל אם הוא יהודי. עוד קובע הצו כי הליכים משפטיים בין שוכר למשכיר שאחד מהם יהודי שהחלו לפני החלת התקנות החדשות, יחולו למפרע, וידונו מחדש על פי התקנות החדשות המופיעות כאן, וכן הגבלות נוספות. על התקנות חתומים בדפוס ד"ר גורטנר שר המשפטים של הרייך, פרנץ סלדטה שר העבודה של הרייך, ושר הפנים.

ה Reichsgesetzblatt היה העיתון הרשמי של הרייך הגרמני בו פורסמו באופן קבוע התקנות ההסדרים והחוקים התקפים בשטח הרייך הגרמני. המהדורה האחרונה של ה-Reichsgesetzblatt הופיעה ב-11 באפריל 1945.

[2] עמודים. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט