מכירה 17 /
פריט 106

106 מ-

266

106

אוסף מסמכים ותעודות של קרל מאיר - רופא יהודי בגרמניה אשר עלה לארץ ושמש מנהל מחלקת הילדים בבית החולים שערי צדק בניהולו של ד"ר משה וואללאך

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $220
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
14.09.2022, 19:00

אוסף גדול של כ-60 תעודות ומסמכים אישיים של ד"ר קרל (אהרון) מאיר - רופא ילדים יהודי יליד נירנברג אשר עלה ארצה בשנת 1933 ושימש רופא בבית החולים שערי צדק בראשות ד"ר משה וואללאך, ולאחר מכן במספר בתי חולים בארץ. מופיעים: תעודות ומסמכים רבים מתקופת ההתמחות המוקדמת שלו במקצוע הרפואה, וכן תעודות ומסמכים רשמיים לאחר ששימש כרופא בפועל בערים שונות בגרמניה בשנות העשרים.

מסמכים:

* 40 תעודות רשמיות מתקופתו של מאיר כרופא ילדים בערים שונות בגרמניה, תעודות גמר לימודי הרפואה, תעודות הסמכה והתמחות במקצועות הרפואה השונים, תעודות אישור לשמש כרופא בבתי חולים שונים בגרמניה, ועוד. התעודות כולן מודפסות וממולאות בכתב יד, וחתומות בידי הגורמים הגרמנים הרשמיים. שנות העשרה, ושנות העשרים של המאה ה־20. התעודות כתובות בגרמנית.

* מכתב המלצה לד"ר מאיר בכתב ידו וחתימתו של ד"ר משה וואללאך בשעה שביקש להתקבל כרופא ילדים בקופת חולים לאומית סניף ירושלים בשנת 1941: "אני מכיר את ידידי הד"ר א. מאיר זה כשמונה שנים הוא עובד בהתנדבות במרפאה של בית החולים שערי צדק הקליניקה לתנוקות וילדים התפתחה יפה מאד, עשרות חולים עוברים תחת ידו כל יום והוא מטפל בהם במסירות... נא להתאמץ לתת משרה גם לו בקפת חולים לאומית בתור איש ובתור רופא יכולים לסמוך עליו בהחלט... ד"ר מ. ואללאך".

* קורות חיים שכתב על עצמו בשנת 1949 כאשר ביקש להתקבל למשרה של מנהל מחלקת הילדים בבית החולים הממשלתי בחיפה (בית החולים דג'אני), בהם הוא מפרט כי נולד בנירנברג בשנת 1898, ועלה ארצה בשנת 1933. למד רפואה במינכן, ראלנגן, וירצבורג, המבורג, וברלין, והתמחה כרופא ילדים בשלש אוניברסיטאות, ונעשה רופא מומחה בשנת 1925. בשנות העשרים שימש רופא בטיפת חלב העירונית בנירנברג ובקופת חולים הכללית. מאז עלותו ארצה שימש מנהל מחלקת הילדים והתינוקות בבית החולים שערי צדק, משנת 1944 שימש רופא ילדים ב"קופת חולים לעובדים לאומיים", רופא בית ספר של 350 תלמידים, ומפקח רפואי של "בית היתומות הכללי", ושל גני ילדים. כמו"כ ניהל את בית הספר לאחיות בבית החולים שערי צדק, וכן ערך קורסים לעזרה ראשונה, אנטומיה ופיזיולוגיה בבתי חולים של המפלגה הסוציאל דמוקרטית בגרמניה. (באחד מדפי הקורות חיים מופיעים תיקונים בכתב ידו של ד"ר וואללך).

* תעודה המעידה על שינוי השם כאשר הוסיף לשמו הפרטי הגרמני "קרל" את השם העברי "אהרן" - על פי 'חוק השמות' 1956.

* רישיון עברי לעסוק במקצוע הרפואה. אוגוסט 1950.

* תעודת רופא מומחה למחלות ילדים מטעם משרד הבריאות הישראלי 1961.

* מסמכים נוספים.

כ 60 מסמכים. מצב כללי טוב מאד.

פריטים נוספים

מחיר פתיחה: $250

שאל על פריט