מכירה 24 /
פריט 166

166 מ-

256

166

אלבום "מראות החורבן" מוקדש בידי גדעון האוזנר

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $1,000
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
29.01.2024, 07:00

אלבום תצלומים "מראות החורבן" - הוצאת מרכז מפלגת פועלי ארץ ישראל, תש"ז 1947 - תצלומים מחרידים המתעדים את שואת יהודי אירופה. עותק עם הקדשה וחתימת ידו של היועץ המשפטי לממשלה - התובע הראשי במשפט אייכמן - גדעון האוזנר: "למר תבור והיו המראות האלה לעד נצח.. גדעון האוזנר".

אלבום עם עשרות תצלומים המתעדים את ההתעללות של הנאצים ביהודים עם הקמת הגיטאות, מצבם הקשה של היהודים בגיטאות והילדים בגטו, הוצאות להורג, השילוחים למחנות המוות, תהליך ההשמדה, גופות הנספים במחנות, ועוד. מקור התצלומים באלבום - חלקם נמצאו בידי חיילי האס אס אשר נתפסו בשבי, חלקם צולמו במחתרת בידי יהודים או בידי לוחמי התנגדות. הקדמה מאת אברהם לוינסון הודפס על נייר כרומו משובח.

גדעון האוזנר [1915-1990] משפטן ופוליטיקאי ישראלי. כיהן כיועץ המשפטי לממשלה ה-3, כחבר הכנסת וכשר בממשלת ישראל. ידוע בעיקר כמי שהיה התובע מטעם מדינת ישראל במשפט אייכמן, בו בנוסף להבאתו לדין והוכחת חלקו של אייכמן בתכנית הפתרון הסופי להשמדת העם היהודי באירופה, ראה את עצמו האוזנר כמי שמצייג את פיהם הדומם של כל אותם נספים קדושי ה', כפי שהתבטא בנאום הפתיחה: ”במקום זה, בו אני עומד לפניכם, שופטי ישראל, ללמד קטגוריה על אדולף אייכמן – אין אני עומד יחידי; עמדי ניצבים כאן בשעה זו שישה מיליון קטגורים..." כאשר הוא מעודד את העדים לספר את אשר ראו עיניהם לפרטי פרטים, במטרה להפיץ את זיכרון השואה בעולם כולו.

121 [1] עמ'. כריכה קשה עם מעטפת הנייר המקורית עם איור הטלית המתנופפת ברוח מעל לגדר ברזל במחנה בעיצוב שלמה בן דוד. קרעים קלים בשולי מעטפת הנייר. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט