מכירה 07 /
פריט 157

157 מ-

368

157

אלבום תצלומים מאת שמואל יוסף שווייג

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $380
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
17.08.2020, 19:00

אלבום גדול ממדים ובו תצלומים איכותיים מאת מנהל מחלקת הצילום של ה'סוכנות היהודית' הצלם המפורסם שמואל יוסף שווייג. [הוצאת "קרן היסוד", שנות ה-50] .

אלבום מהודר ובו 50 תצלומים שחור-לבן, המתארים את התפתחותה של מדינת ישראל הצעירה בשנותיה הראשונות כפי שנתפסה בעדשת מצלמתו של 'צלם הקרן הקיימת לישראל' - שמואל יוסף שוויג. מגוון רחב של תצלומים באיכות גבוהה ובתחומים שונים, חלקם צולמו בשנות ה־40 והיתר בשנות ה־50 המוקדמות והם מאפיינים היקף רחב של ההוויה הישראלית והיהודית. כך למשל מופיעים תצלומים בנושאים: "מעברת עולים", "ילד תימני", "הכנסת בעבודתה", "בני העם נושאים נשק", "חיל הים צועד בירושלים", "חורבות בית הכנסת העתיק במירון", "כבוש השממה, באר-אורה בנגב", "בית-חרושת למלט", "איש המחר", "בית חדש בבניתו", "שמחת העבודה", "הדור החדש", ועוד. התצלומים כולם מוצמדים לדפים עבים עם מסגרות פספרטו ומוגנים בנייר פרגמנט. כל תצלום מתואר בשתי שפות עברית וספרדית. על כריכת האלבום הקדמית מוטבע סמל מדינת ישראל. והמילה 'ישראל' מוטבעת בשדרה בעברית ואנגלית.

שמואל יוסף שווייג [1902-1984]: יליד גליציה, הגיע לארץ בשנת 1922 לאחר שלמד צילום בוינה אצל פרופ' יוזף מריה אדר. שוויג הצטיין ביכולת טכנית גבוהה בצילום, בהדפסה ובשימור על פי המסורת האירופאית אותה ינק. בתצלומיו קיבל צילום הנוף המקומי ממדים חדשים והאדם נוכח בהם כחלק אורגני מן הסביבה. הקומפוזיציות של שווייג מקורן במסורת צילומי הנוף בגרמניה ובאוסטריה אבל הן מותאמות לתנאים המקומיים בארץ ישראל. בתצלומיו באים לידי ביטוי רגשות ציוניים המשולבים בהילה של רומנטיקה ומסתורין האופיינית לראייה המערבית של המזרח "האקזוטי" באותה תקופה. בשנות ה־20 היה שוויג לצלם הראשי במחלקת ההסברה של קק"ל, ובמסגרת תפקידו זה צילם אלפי תמונות. בשנת 1948 מונה לראש מחלקת המידע של הסוכנות היהודית והיה אחראי לארגון תערוכות. זאת לאחר שכבר הציג מספר תערוכות בלונדון ובפריז בשנות העשרים והשלושים.

50 תצלומים, 12X17 ס"מ. אלבום: 38 ס"מ. כתמים וקילופי צבע קלים בכריכה, קרעים קלים בראש השדרה. פרט לכך מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט