מכירה 18 /
פריט 80

80 מ-

255

80

ארבעה גיליונות עיתונים עם תצלומים קשים ממחנות המוות. מאי - אוקטובר 1945

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 22%

נמכר: $220
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
05.12.2022, 19:00

ארבעה גיליונות עיתונים חשובים אשר יצאו בתום המלחמה, ומדווחים לראשונה בפירוט את זוועות מחנות המוות הנאצים - תצלומים קשים מהמחנות ביום שחרורם - הנספים לצד הניצולים במצבם הקשה. מאי - אוקטובר 1945. גיליונות שלמים.

גיליון ה LE SOIR Illustre מיום 3 במאי 1945. בשער הגיליון 'מפגש היסטורי בין הצבאות הרוסים לצבאות האמריקאים'. בעמודי האמצע של העיתון תצלומים רבים אשר צולמו בידי Roger Crouquet, בהם נראים ניצולים ממחנה בוכנוואלד במבט של שמחה ויגון מעורבים, לצד המשחררים מבעלות הברית, וכן תצלומים של הנספים. ותיאור קשה של הצלם מחיילי בעלות הברית: "כאן לפנינו הגרדום... החבלים שקשרו אלפי צווארים עדין תלויים שם... משמאל לגרדום ערימה של עצמות...".

גיליון ה Lespoir הצרפתי, מיום 7 במאי 1945. כתבה נרחבת על שחרור מחנה בוכנוואלד יום קודם, מלווה בתמונת אסיר ההתנגדות Henri Perrin, וכן תצלום של אסירות במחנה ברגן בלזן.

NEUE Berliner Illustrierte מיום 1 באוקטובר 1945 - מהדורה מיוחדת על פשעי הנאצים במחנות המוות - תצלומים קשים. העיתון Berliner Illustrirte Zeitung - ברלינר אילוסטרייט צייטונג ('עיתון ברלין בתמונות') הופץ בין השנים 1892 עד 1945. העיתון שראה אור אחת לשבוע בימי חמישי היה למעשה הנפוץ ביותר באירופה עם מספר שיא של 2 מיליון עותקים בתחילת שנות ה-30). בעמודי האמצע מופיעים תצלומים ממחנות בוכנוואלד, בלזן, מיידנק וטרזינשטט בהם נראים הקרימטוריום, אסירים מוזלמנים, גופות ההרוגים, וחפצי הנספים. משמאל למעלה תמונותיהם של שניים שנודעו באכזריותם ואף היו בקשרי ידידות: פושעת המלחמה הנאצית אירמה גרזה אשר שימשה שומרת במחנה 'אושוויץ' (וכונתה 'הכלבה מאושוויץ' ) וכן יוזף קרמר אשר פיקד על מחנה הריכוז ברגן בלזן. ואשר כונה בידי אסירי המחנה "החיה מבלזן", קרמר היה אחראי באופן ישיר למותם של אלפי אנשים. השניים הורשעו ב'משפט בלזן' כחודש וחצי לאחר הפרסום שלפנינו ב 17 בנובמבר 1945 ונתלו בכלא המלין יחד על ידי אלברט פיירפוינט ב-13 בדצמבר 1945.

גיליון ה LA MARSELLAISE הצרפתי אשר יצא בתום המלחמה (ללא ציון תאריך), ובו תצלומים קשים של נספים במחנות אושוויץ, ברגן בלזן, בוכנוואלד, ואחרים, וסקירה נרחבת על מספר הנספים בכל מחנה.

ארבעה גיליונות שלמים. סימני התיישנות. קרעים קלים בחלקם. מצב כללי טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט