מכירה 25 /
פריט 5

5 מ-

271

5

גיליון ה"לה פטיט" - הגנרל סיר ויליאם בירדווד מפקד כוחות אנזא"ק - מרץ 1917

מחיר פתיחה: $120

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $120
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

גיליון ה Le Petit Journal הצרפתי מיום 4 במרץ 1917 - בעמוד השער תמונה גדולה של הברון בירווד (Baron Birdwood) פילדמרשל בצבא בריטניה - מפקד הכוחות האוסטרליים והניו זילנדיים - "אנזא"ק" במהלך קרב גליפולי, ומפקד הארמייה החמישית במהלך המלחמה בחזית המערבית.

בפתח הגיליון שהוקדש לדמותו של בירווד נכתב: "סר WILLIAM BIRDWOOD מפקד חיל אוסטרליה וניו זילנד. לצד הדיוקנאות של גדולי המנהיגים של צבאנו, נראה לנו לגיטימי לתת לקוראינו את אלה של מנהיגי צבאות בעלות הברית שנלחמים לצדנו למען אותה מטרה של צדק וחירות. כך אנו מציעים להם היום את דיוקנו של סר וויליאם בירדווד, המפקד העליון של חיל אוסטרליה וניו זילנד".
הגנרל הצעיר והנמרץ הזה פיקד על הכוחות המעולים הללו שהצטיינו בגליפולי, במצרים ולבסוף בחזית הבריטית. כמו חייליו, הגנרל בירדווד חש אהדה לצרפת. אחד מעמיתינו שחי בין חיילי הגנרל בירדווד אמר לאחרונה על החייל האוסטרלי: "הנה הוא עכשיו בקו החזית, בתעלות. שנתיים של אימונים הכשירו אותו וחישלו אותו. הוא יילחם היטב, הוא ייתן את מאמציו, וכאשר בתפארתו ישוב לחופיו הרחוקים, נוכל לשער שייקח ממנו זיכרון ידידותי ומתמשך מהשהייה בצרפת".
בעמודי האמצע בגיליון מופיעה מפה גדולה - מראה פנורמי של חזית המלחמה ב Lassigny (צרפת). בגב הגיליון תצלומים ממאורעות המלחמה.

[8] עמ'. גיליון שלם. 46 ס"מ. מצב טוב - טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט