מכירה 23 /
פריט 139

139 מ-

250

139

הטקסט המלא של הדוח הרשמי אודות מתקפת על פרל הארבור. וושינגטון 1945 - מהדורה יחידה

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.12.2023, 19:00

Full text of the official reports concerning the attack on pearl harbor הטקסט המלא של הדיווחים הרשמיים הנוגעים להתקפה על פרל הארבור, הוצאת U.S. News Pub. Corporation, Washington, וושינגטון 1945 - מהדורה יחידה.

דוח מפורט שערכה ועדה מיוחדת של הצבא האמריקאי וחיל הים הסוקר את תמונת המצב והעובדות הנוגעות למתקפת הפתע היפנית על הבסיס האמריקאי בפרל הארבור שבהוואי בדצמבר 1941. המועצה הצבאית קיימה דיונים עד חודש אוקטובר 1944, היא שמעה בסה"כ 151 עדים וראיינה עשרות אנשים נוספים שבידי כל אחד מהם היתה פיסת מידע רלוונטית הנוגעת למתקפה, וכן סקרה מאות מסמכים ומזכרים רלוונטים הקשורים במתקפה. הדוח כולל תיאור מפורט של האירועים שקדמו למתקפה, מפרט את המחדלים של המודיעין האמריקאי, וסוקר בהרחבה את ימי המתקפה עצמה ואת תוצאותיה. הוא דן באריכות בסיבות לעובדה שיפן מצאה את ארצות הברית מופתעת ואת הסיבות לשאננות האמריקאית. בסוף הדוח מובאת הצהרתו של הנשיא טרומן לאחר שקרא אותו. בה הוא טוען כי מסקנתו מהדוח היא שהאסון התרחש כתוצאה מהמדיניות האמריקאית - בכל פעם שהוא דרש היערכות ומוכנות מוקדמת הוא הושמץ ודעתו נדחתה על ידי המדינה, "אני חושב שהמדינה אשמה במצב הסופי שהתפתח בפרל הארבור".

בתקופת המלחמה שימש נמל פרל הארבור כבסיס המרכזי של חיל הים של ארצות הברית באוקיינוס השקט. מתקפת הפתע של האימפריה היפנית על הבסיס האמריקאי בפרל הארבור שבהוואי, בבוקר יום ראשון, 7 בדצמבר 1941, במהלך מלחמת העולם השנייה תפסה את ארצות הברית בהפתעה מוחלטת. את המתקפה ביצעו מטוסים של הצי הקיסרי היפני, שהמריאו מנושאות מטוסים במתקפה אשר הוביל הטייס היפני מיטסואו פושידה. ההתקפה על פרל הארבור נצרבה בתודעה האמריקאית כאירוע של קלון לאומי, והיא נחשבת לכישלון המודיעיני הגדול ביותר בתולדות ארצות הברית, עד פיגועי 11 בספטמבר. כמה שעות אחרי המתקפה הכריזה יפן מלחמה על ארצות הברית. למחרת נשא נשיא ארצות הברית רוזוולט את נאום הקלון, וארצות הברית הכריזה מלחמה על יפן שהסתיימה בכניעת האימפריה היפנית. במתקפת הפתע איבדה ארצות הברית 12 ספינות מלחמה, 188 מטוסים ו־2,459 חיילים ואזרחים.

נדיר. שתי רשומות בלבד בקטלוג הספריות העולמי world cat.

86 עמ'. 28 ס"מ. קרע קל בעמוד השער משמאל למטה. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט