מכירה 25 /
פריט 168

168 מ-

271

168

היא מוכנה, גם, לקנות אגרות מלחמה - כרזה רשמית לתרומה למאמץ המלחמתי נגד גרמניה הנאצית. ארצות הברית, 1942

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $550
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

She’s Ready, Too Buy War Bonds - "היא מוכנה, גם, לקנות אגרות מלחמה" - כרזה רשמית מרשימה מאת המדפיס הממשלתי של ארצות הברית בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, הקוראת לציבור לקנות אגרות מלחמה לטובת המאמץ המלחמתי של ארצות הברית נגד גרמניה הנאצית. איור של אשה נחושה על רקע "איש הדקה" שעל נהר הקונקורד, והכיתוב: She’s Ready, Too Buy War Bonds - "היא מוכנה, גם, לקנות אגרות מלחמה".

לנוכח מחסור חריף בכוח אדם בזמן מלחמה, נדרש סיוע של נשים בתעשיות הביטחוניות, בשירות האזרחי ואפילו בחיל החימוש. למרות המגמה המתמשכת של המאה ה-20 של כניסת נשים לשוק העבודה, מסעות פרסום כוונו לאותן נשים שמעולם לא החזיקו בעבודה. תמונות פוסטרים וסרטים האירו את תפקידיהן של נשים עובדות והציעו שאין צורך להקריב את הנשיות של האישה. בין אם ממלאות את חובתן בבית, במפעל, במשרד או בצבא, נשים הוצגו כבטוחות בעצמן ונחושות לעשות את חלקן כדי לנצח במלחמה.
אישה צעירה נחושה לבושה בתלבושת צהובה אוחזת בארנקה כבתחמושת במטרה לסייע במלחמה - כסף שבאמצעותו ניתן לקנות אגרות חוב מלחמה. מאחוריה - בצללית ובעוצמה אילמת - ניצב הפסל אשר יצר הפסל הצרפתי דניאל צ'סטר "The Minute Man" - "איש הדקה" אשר ניצב בצמוד לגשר הצפוני מעל נהר הקונקורד, בקונקורד, מסצ'וסטס. הפסל עוצב בשנת 1874 לכבוד קרב קונקורד במהלך המהפכה האמריקאית. הכרזה עושה שימוש בפסל להעברת המסר: איכר העוזב את המחרשה ומצטרף לכוחות הפטריוטיים בקרב קונקורד, בתחילת מלחמת העצמאות האמריקאית.

מקור: עיזבון Ruth Von Euw מהאוסף האישי של אביה Stephen Von Euw עורך ה-Rockville (CT) Journal משנות ה-30 ועד מותו ב-1955. (במהלך מלחמת העולם השנייה סטפן דאג שכל אנשי שירות הביטחון יקבלו עותקים של העיתון בחינם).

גודל: 35.5x28 ס"מ. מצב טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט