מכירה 25 /
פריט 74

74 מ-

271

74

היהודי הבינלאומי - פרסום אנטישמי על פי הפרוטוקולים של זקני ציון - מהדורה גרמנית. לייפציג 1922 - חלק שני

מחיר פתיחה: $200

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $200
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

Der Internationale Jude - היהודי הבינלאומי מאת הנרי פורד - פרסום אנטישמי המבוסס על הפרוטוקולים של זקני ציון, הוצאת Hammer, לייפציג 1922 - מהדורה גרמנית מוקדמת - חלק שני שיצא חודשים ספורים לאחר החלק הראשון "בשל הביקוש בגרמניה".

"היהודי הבינלאומי" יצא לראשונה כסדרה בת ארבעה ספרונים אנטישמיים שנכתבו על ידי ארנסט לייבולד, ויליאם ג. קמרון ובוריס ברסול. הסדרה היא אוסף של מאמרים בשם המלא: "היהודי הבינלאומי: בעיית העולם העיקרית" שהופיעה בעיתון ה"דירבורן אינדיפנדנט" שבבעלות התעשיין הנרי פורד במהלך שנת 1920. המאמרים האנטישמים טוענים לקונספירציה עולמית של היהודים, ולניסיון השתלטות מכוון על ידי ראשי היהודים, והם התבססו בעיקר על "הפרוטוקולים של זקני ציון", שהיו נפוצים מאד באותה העת. הסדרה נחלה הצלחה גדולה מאד בארצות הברית ובאירופה. בארצות הברית בלבד הופצו כחצי מיליון עותקים. הסדרה תורגמה לרוב השפות האירופאיות, בהן גרמנית, רוסית וספרדית. בגרמניה, הסדרה זכתה לפופולריות הגדולה ביותר והייתה נר לרגליה של התנועה האנטישמית. המוציא לאור הגרמני, תיאודור פריץ, הדפיס בין השנים 1922–1920 שש מהדורות של הסדרה, ועד לשנת 1933 הדפיס 29 מהדורות.

אדולף היטלר השתמש בגרסה המקוצרת של הסדרה במסגרת מסע התעמולה שלו נגד היהודים. בשנת 1923 דווח כי היטלר "מפיץ את ספריו של פורד במשלוחים הממלאים קרונות שלמים". כשנודע להיטלר שפורד עשוי להתמודד לתפקיד נשיא ארצות הברית, הוא אמר לעיתונאי אמריקאי: "הלוואי שיכולתי לסייע לו... לאחרונה תרגמנו את המאמרים שכתב בגנותם של היהודים, והוצאנו אותם לאור. ספרו של פורד מופץ במיליוני עותקים ברחבי גרמניה". במהלך משפטי נירנברג שבהם נשפט כפושע מלחמה, ציין באלדור פון שיראך מנהיג ה"היטלר יוגנד" בגרמניה, כי לסדרה 'היהודי הבינלאומי' הייתה השפעה עמוקה עליו ועל חבריו בנעוריהם ותרמה להפיכתו לאנטישמי.

במבוא הארסי למהדורה זו כותב המו"ל כי החלק השני התקבל בברכה בגרמניה, ובשל הביקוש הרב ניתן להדפיס את החלק השני חודשים ספורים לאחר החלק הראשון. הוא מוסיף כי חלק זה עוסק בהשפעה היהודית בארצות הברית, ועל הקורא לגזור מהתנהגותם של היהודים בארצות הברית להתנהגותם בגרמניה, שכן תאוות הבצע של היהודי והשליטה שאיננה יודעת גבול היא תופעה אוניברסלית. "אנו מציגים את הספר לציבור בתקווה שהוא יפיק אנרגיה לאומית ומוסרית בגרמניה כשם שהמקור שלו יצר בארצות הברית".

ראה דיינסטי, מכירה 23 פריט 60.

173 עמ'. חיזוקים בהדבקות נייר בכריכה, קרעים קלים בשולי הכריכה הקדמית. נייר חום. מצב טוב - בינוני.

פריטים נוספים

שאל על פריט