מכירה 22 /
פריט 19

19 מ-

255

19

היהודי הנודד - אוסף פריטים. המאה ה־19 וראשית המאה ה־20

מחיר פתיחה: $250

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $600
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
04.09.2023, 19:00

היהודי הנודד - תשעה פרטי נייר - חוברות, כרזות מאוירות גלויות וכרטיסים. המאה ה־19 וראשית המאה ה־20.

גיליון ה Le pelerin הצרפתי מיום 25 במרץ 1896. קריקטורות אנטישמיות. באחד העמודים קריקטורה בהמשכים המתארת את חטאו ועונשו של היהודי הנודד, וכיצד ישו גזר עליו להיות נודד והולך לנצח. גיליון שלם. מצב טוב מאד.

ארבעה דפים מסדרת LES VIEILLES CHANSONS - "שירים ישנים" המאה ה־19. שירים ותוי נגינה מלווים באיורים בדפוס ליטוגרפי. אחד הדפים מציג את מלות השיר של "היהודי הנודד" ותוי נגינה לשיר: "יש לי הרבה חוסר מזל, אני לעולם לא עוצר, לא כאן, ולא במקום אחר, במזג אויר טוב, ובמזג אויר רע, אני תמיד הולך ללא הרף...".

גיליון ה Lecture pour tous הצרפתי מיום 1 בינואר 1917 - באמצע הגיליון מאמר ארוך על חזרתו של היהודי הנודד בזמן מלחמת העולם. המאמר קושר את האסונות שקרו במהלך המלחמה ל"חזרתו" של היהודי הנודד מתוך ההיסטוריה אל ההווה. מלווה בתמונת צללית של היהודי הנודד. גיליון שלם. מצב טוב מאד.

חוברת מס' 2 מסדרת "אלדין" הוצאת The Original Buffalo bill Library - בשער החוברת איור צבעוני של היהודי הנודד, וגיבורי הסיפור נראים כשהם עוקבים אחריו: "אנחנו נלך בעקבותיו, לא משנה לאן ילך...". חוברת זו משלבת את היהודי הנודד בסיפור מהסדרה. גיליון שלם.

Véritable Complainte du Juif-errant - [קינתו של היהודי הנודד] - דף בודד אנטישמי, צבוע ביד – צרפת, סוף ה-19 -, מסדרת Imagerie d'Épinal, No. 5. הוצאת .Pellerin & Cie, [צרפת, סוף המאה ה-19]. צרפתית.

דף בודד אנטישמי, עם איור (צבוע ביד) המציג את דמותו הסטראוטיפית של היהודי הנודד, לבוש בבגדים בלויים, מוקף אנשים ברחובה של עיר. מתחת לאיור מופיע שיר מחורז המספר את האגדה על היהודי הנודד, והתווים לשיר. 42x28 ס"מ. קרעים בשוליים, מצב טוב.

הדפס ליטוגרפי בו נראה נווד מציג תמונה של היהודי הנודד בפני בני כפר אירופאים. המאה ה־19. 24x17 ס"מ.

גיליון ה BERNADETTE הצרפתי, מיום 4 במרץ 1934. איורים בדפוס ליטוגרפי צבעוני. על פני שלושה עמודים סיפורו של היהודי הנודד, מלווה באיורים של היהודי בנדודיו בעולם פוגש במקומיים, ובבתי השיר של היהודי הנודד. גיליון שלם.

גלוית פרסומת להצגה "היהודי הנודד" של Matheson lagn - התיאטרון החדש בלונדון, שנות ה־20.

כרטיס כיס עם איור ליטוגרפי של היהודי הנודד. בגבו מסופרת אגדת היהודי הנודד בקצרה.

כרטיס המציג דמותו של סוחר יהודי כ"יהודי הנודד".

מצב כללי טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט