מכירה 25 /
פריט 71

71 מ-

271

71

המכות - יציאת היהודים ממצרים. מסכת אנטישמית חריפה. דיסלדורף, 1884 - מהדורה ראשונה

מחיר פתיחה: $300

עמלת בית המכירות: 23%

00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
08.04.2024, 19:00

Die Plagen. 3te aegyptischen Humoreske. Aufgeschrieben und abgemalt bei dem Auszuge der Juden aus Aegypten - "המכות, הומורסק מצרי שלישי שנכתב וצייר במהלך יציאת היהודים ממצרים", מאת צייר הקריקטורות הגרמני Carl Maria Seyppel (קארל מריה סייפיל 1847-1913) הוצאת Felix Bagel - דיסלדורף 1884 - מהדורה ראשונה - פרסום אנטישמי חריף ונדיר. גרמנית.

יצירה אנטישמית מוקדמת המציגה את היהודים כעם תאב בצע אשר המצרים מעוניינים לגרשם בשל הנזק הכלכלי שהם מסבים למצרים אך היהודים מתעקשים להישאר על מנת לצבור לעצמם את העושר המצרי. מכות מצרים מוטחות על היהודים במטרה לגרום להם לעזוב, עד שלבסוף הם עוזבים בלית ברירה מבלי לשכוח לקחת איתם את הכסף והזהב לארץ המובטחת. כל דפי ההגדה מלאים באיורים מוגזמים המתארים את היהודי בפנים סטריאוטיפיות עם אף ארוך, פנים מעוותות, צמא דם וצמא כסף, תככן, שעושה הכל ממניע כלכלי בלבד, בעמוד האחרון של ההגדה מופיע איור של הגביר היהודי העשיר בבגדי המאה ה־19 על מנת להעביר את המסר שמאז שיצאו שהיהודים שיצאו ממצרים ו"היהודים של היום" הם אותם יהודים אשר יעשו הכל על מנת להתעשר על חשבון אחרים.

עיצוב הספר הנתון בכריכת בד עבה ומסורבלת משהו המשווה לו מראה עתיק, וחיתוך הדפים הלא סמטרי שנעשה באופן מכוון כמו גם הכתובת המופיעה בדף שאחרי השער בו נראה פרעוני אוחז בשלט עליו נכתב "עסקי חפירות דיסלדורף", נועדו ליצור את הרושם של חפץ עתיק שנמצא בחפירה מצרית. המאייר ארל מריה סייפל מכונה בכותר הספר "צייר חצר ומשורר לכבוד הוד מלכותו המלך רחמיסניט השלישי", כביכול לפנינו כרך שלישי מהטרילוגיה המצרית של המומיה. הכל במטרה ליצור את התחושה כאילו מדובר בספר עתיק המתאר את "האמת" על היהודים.

42 עמ'. 29 ס"מ. כריכת בד מקורית. מצב טוב.

פריטים נוספים

שאל על פריט