מכירה 23 /
פריט 245

245 מ-

250

245

הסיבוב השני - משחק קופסה לילדים - תרחיש קרבות מבצע קדש עוד לפני שהתקיים המבצע

מחיר פתיחה: $150

עמלת בית המכירות: 23%

נמכר: $650
00
ימים
00
שעות
00
דקות
00
שניות
ימים
שעות
דקות
שניות
02.12.2023, 19:00

משחק קופסה לילדים "הסיבוב השני", הוצאת עדלאידע, ישראל, 1956. משחק קופסה אסטרטגי - קרבות של חיילות ישראל ומצרים בסיני - יצא לאור חודשיים לפני מבצע קדש, ראה להלן. משחק שלם.

חברת עדלאידע, שפעלה במרכז הארץ בשנות החמישים וראשית השישים, הפיצה את המשחק העוסק בקרבות צה”ל בסיני. הפרט התמוה והמעניין הוא שהמשחק הופק והופץ חודשיים לפני מבצע קדש!. גם שלטונות צה”ל סברו שיש כאן משהו מוזר, וזימנו את יוסף פרץ, הבעלים של עדלאידע, לברור העניין. “המשחק שייצרת דומה מדי למבצע האמיתי”, הטיחו בו, “מאין היה לך מידע כזה?” פרץ הכחיש מעורבות כלשהי של מעשה ריגול בייצור המשחק, והסביר שהרעיון נולד בעת ביקור שלו בארה”ב. שני חברים מימי השירות הצבאי שפגש שם, הציעו לו מתווה של משחק מלחמה בין מזרח למערב, דפוס שהיה מקובל בימים ההם של המלחמה הקרה. פרץ אהב את הרעיון והעתיק אותו למציאות המוכרת במזרח התיכון שלנו. ומדוע החליט שהמערכה הדמיונית תתנהל דווקא על מפת סיני, שם ינועו המשחקים ברכב וברגל לעבר התעלה המצרית? פשוט מאוד, הסביר: ממזרח לישראל זירת הקרב האפשרית צרה מאוד, ואינה נותנת מקום למהלכי משחק רבים. מדבר סיני, לעומת זאת, הוא שטח עצום המאפשר תנועה ותמרון נרחבים. המשחק כל כך דמה למערכה עצמה שהתקיימה לאחר צאתו לאור שבחלק מהקלפים מופיעות הוראות כגון: "פינוי חצי האי סיני ע"י כוחות שני הצדדים, ישראל לעבר גבולותיה, מצרים לעבר תעלת סואץ", או למשל: "התערבות האו"ם אין פעולה ימית בתעלת סואץ". (ראה בענין: "יקום תרבות - הזירה המקוונת לתרבות עברית").

המשחק שלם בכל החלקים והוא מכיל: לוח משחק בצורת מפת ארץ ישראל כולל חצי האי סיני 50x34 ס"מ, 33 כרטיסי משחק, עשרות חיילים - חיל רגלים, חיל שריון המגולם באמצעות טנקים, אניות השייטת, ואוירונים - הטייסת, ודף ההוראות. מטרת המשחק להשמיד את חילות האויב, להתקדם למצב של יתרון אסטרטגי, כאשר הצד הכובש את עיר הבירה של האויב הוא המנצח. המשחק הינו למעשה מצב מלחמה בין שתי מדינות אשר תוצאותיו תלויות בשיקולים וטכסיסים אסטרטגיים של המשתתפים בו. קופסה: 35x25 ס"מ עליה מודבקת תווית מס קנייה. מצב טוב - טוב מאד.

פריטים נוספים

שאל על פריט